اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

افتتاح ایستگاه مدرن آتش‌نشانی در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: ایستگاه مدرن آتش‌نشانی منطقه آزاد انزلی با تجهیزات کامل به‌زودی افتتاح می‌شود.

افتتاح ایستگاه مدرن آتش‌نشانی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تکمیل نهایی ساختمان آتش‌نشانی این منطقه، اظهار کرد: مراحل احداث مجموعه ایستگاه آتش‌نشانی از ابتدای سال 88 در مجاورت فاز صنعت و تجارت منطقه پس از مطالعات کارشناسی و انتخاب پیمانکار آغاز و اکنون با تکمیل مراحل اجرایی آماده نصب تجهیزات و بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه آتش‌نشانی مذکور به‌زودی با خرید و نصب تجهیزات جانبی آماده بهره‌برداری کامل می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، احداث ایستگاه آتش‌نشانی را در زمینی به مساحت 3 هزار و 700 متر مربع در دو طبقه با زیربنای یک‌هزار و 150 متر مربع ذکر کرد.

وی افزود: برای ساخت و راه‌اندازی این ایستگاه حدود 20 میلیارد ریال از محل بودجه سازمان هزینه شده است.

رحیمی حفاظت از سلامت مردم و شاغلان منطقه و نیز جلوگیری از آسیب رسیدن به اموال و دارایی‌های فعالان اقتصادی را مهم‌ترین وظیفه و کارکرد مرکز آتش‌نشانی منطقه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تأمین شرایط ایمن شغلی در محدوده فاز صنعت و تجارت منطقه، کمک‌رسانی به روستاهای اطراف به دلیل بعد مسافت تا مراکز آتش‌نشانی شهرهای رشت و انزلی از جمله اهداف ساخت ایستگاه مذکور است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی یادآور شد: با توجه به روند رو به رشد فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تولیدی در محدوده منطقه آزاد به ویژه بندر در حال ساخت کاسپین، ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه آزاد انزلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی درباره مشخصات فنی این ایستگاه متذکر شد: دارا بودن آشیانه لازم برای چهار دستگاه ماشین آتش‌نشانی، برخورداری از مدرن‌ترین سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، انواع وسایل اطفای حریق و ایمنی، برج تمرینات، میله فرود، تعمیرگاه و امکانات تفریحی ‌ـ ورزشی از جمله تجهیزات این مرکز آتش‌نشانی بوده که قابلیت استقرار اورژانس نیز در آن لحاظ شده است.

به گزارش فارس، منطقه آزاد انزلی در سه محدوده اداره کل بنادر و دریانوردی، فاز صنعت و فاز تجارت با مساحت 3 هزار و 200 هکتار قرار دارد.

منطقه آزاد انزلی دارای 14 روستا با جمعیتی حدود 16 هزار نفر است و در محدوده‌های فاز صنعت و تجارت این منطقه حدود

100 شرکت تولیدی و یک‌هزار واحد تجاری و خدماتی مشغول فعالیت هستند.

ا‌نتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول