اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اعلام کرد

نظارت بر واحدهای تولیدی گام جدی در استاندارد‌سازی

مدیر‌کل استاندارد استان اردبیل گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی در تمام زمینه‌ها گامی جدی در استانداردسازی تولیدات و رضایت مصر‌ف‌کنندگان و تامین سلامت جامعه است.

نظارت بر واحدهای تولیدی گام جدی در استاندارد‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علائی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان اردبیل تشکیل شد، اظهار داشت: از این تعداد واحدهای نظارت 37 درصد مسئول واحدهای تولید صنایع غذایی و کشاورزی، 42 واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، 11 درصد واحدهای تولیدی مصالح شیمیایی و 10 درصد نیز مربوط به بقیه صنایع است.

وی تصریح کرد: تعداد بازدیدهای فنی از واحدهای تولیدی در یک سال اخیر حدود 800 مورد بوده است که بنابر اعلام سازمان ملی استاندارد با 20 درصد افزایش مواجه هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: برای اولین بار در استان اردبیل تعداد پنج مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای محصولات سیب‌زمینی با همکاری جهاد کشاورزی صادر شده است.

علایی ادامه داد: در حوزه کنترل کیفی مصالح ساختمانی تعداد 40 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر شده و بیش از 300 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در طول یک سال اخیر صورت گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: در طول هشت ماه گذشته 30 مصوبه داشتیم که با عنایت استاندار اردبیل در شورای فنی استان به تصویب رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان بیش از 80 واحد تولید مصالح ساختمانی که تخلف کرده بودند شناسایی شده و به مراجع قانونی معرفی شدند.

این مسئول ادامه داد: نظارت بر واحدهای تولیدی در تمام زمینه‌ها گامی جدی در استانداردسازی تولیدات و رضایت مصر‌ف‌کنندگان و تامین سلامت جامعه است.

علایی گفت: در یک سال گذشته در حوزه نظارت بر خدمات نیز حدود 60 گواهی ایمنی برای آسانسورهای نصب شده صادر شده است.

وی ابراز داشت: 80 درصد شهربازی‌های استان اردبیل دارای گواهی استاندارد شده‌اند و نظارت بر دستگاه‌های بازی نیز افزایش یافته است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در پایان سخنان خود یادآور شد: در حوزه نظارت برای اجرای استاندارد اجباری در سطح استان اردبیل 300 واحد تولیدی تحت پوشش داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم جمعی از تولید‌کنندگان استان اردبیل به نمایندگی از سایر تولید‌کنندگان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول