اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

گمرک عراق استانداردهای سختگیرانه‌ای برای کالاهای ایرانی اعمال می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گمرک عراق استانداردهای بسیار سختگیرانه‌ای را برای کالاهای صادراتی از ایران اعمال می‌کند، گفت: این سختگیری‌ها زمینه حضور دیگر کشورها را در این کشور پر رنگ کرده است.

گمرک عراق استانداردهای سختگیرانه‌ای برای کالاهای ایرانی اعمال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی ظهر امروز در همایش استاندارد استان با بیان اینکه مزایای استفاده از استاندارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اظهار داشت: تغییر رویکرد در مورد استاندارد در بین تولیدکنندگان از نکات قابل توجه محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمانی استفاده و توجه به استاندارد نوعی هزینه برای تولید کننده تلقی می‌شد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان استفاده و رعایت قوانین استاندارد را یک ضرورت می‌دانند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان لزوم حضور در بازار‌های داخلی و خارجی را از ضرورت‌های رعایت قوانین استاندارد دانست و تصریح کرد: حضور مستمر در بازار نیازمند رعایت استاندارد در جهان کنونی است.

این فعال اقتصادی به نقش علامت استاندارد به عنوان منبع اعتماد مردمی اشاره کرد و گفت: باید توجه کرد که نصب علامت استاندارد بر روی کالاها در دراز مدت به نفع تولیدکننده است.

جمیلی ارتقای کیفیت کالا با استفاده از رعایت استاندارد را نوعی فرصت برای حضور دراز مدت در بازار اعلام و تصریح کرد: حضور علامت استاندارد بر روی کالا فراتر از یک آرم عمل کرده و نوعی اطمینان را به همراه می‌آورد.

وی به قدمت آرم استاندارد در جهان اشاره کرد و افزود: قدمت این آرم بیانگر نقش اعتماد آوری آن برای کالاهای تولیدی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به مختلف بودن سطوح استاندارد اشاره و تصریح کرد: وجود علامت استاندارد در حل بسیاری از مشکلات از جمله دعاوی قضایی و کاهش مکاتبات کمک می‌کند.

این فعال اقتصادی خطاب به رئیس سازمان استاندارد و همراهانش دو درخواست را مطرح کرد که یکی از آنها حل و فصل مشکلات به وجود آمده در گمرک عراق برای کالاهای ایرانی بود.

جمیلی با بیان اینکه گمرک عراق استانداردهای بسیار سختگیرانه‌ای را برای کالاهای صادراتی از ایران اعمال می‌کند، اضافه کرد: این سخت‌گیری‌ها زمینه حضور دیگر کشورها از جمله کشورهای عربی و ترکیه را در این کشور پر رنگ کرده است.

وی با اشاره به عدم شناخته شدن بازار عراق برای تولیدکننده و صادرکننده ایرانی تصریح کرد: مشکلات، فرصت‌های موجود را برای حضور صادرکنندگان ایرانی در بازار عراق از وی و تولیدکننده می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به زمینه‌های فراوان موجود در بازار عراق برای کالاهای ایرانی از جمله کالاهای تولیدی در زنجان اشاره و تصریح کرد: زمینه حضور تولیدات این استان بنا به زمینه‌های مشترک فرهنگی بین زنجان و عراق بسیار زیاد است.

این فعال اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتقای جایگاه استاندارد ایران در جهان تاکید کرد و گفت: علامت استاندارد در داخل کشور جایگاه بسیار خوبی دارد ولی جایگاه این علامت باید در دیگر کشورها هم تقویت شود.

جمیلی با بیان اینکه به عنوان صادرکننده به علامت استاندارد دیگر کشورها اعتماد می‌کند، اضافه کرد: مسئولان باید زمینه اعتماد و اطمینان دیگر کشورها را به علامت استاندارد ایران فراهم کنند. تقویت جایگاه علامت استاندارد ایران به صادرات کالاهای تولیدی کشور کمک شایان توجهی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در پایان با بیان اینکه خاطره خوشی از تعریف و تمجید از مدیران استانی ندارد، افزود: آنها بلافاصله جای خود را به شخص دیگری می‌دهند.

این فعال اقتصادی با تقدیر از عملکرد داوود کارگرزاده مدیرکل استاندارد استان زنجان طی دو سال گذشته گفت: اقدامات وی در این حوزه به نفع صادرات استان زنجان بوده است.

انتهای پیام/73004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول