اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

ایران جزو 38 کشور جهان در تدوین استانداردهای نانو است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 38 کشور عضو تدوین استانداردهای نانو هستند که ایران نیز یکی از این کشورهاست.

ایران جزو 38 کشور جهان در تدوین استانداردهای نانو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نظام‌الدین برزگری صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان اردبیل تشکیل شد، با گرامیداشت روز عید غدیرخم اظهار داشت: بر اساس آیه قرآن کریم اگر ولایت علی(ع) نبود، رسالت هم تکمیل نمی‌شد، عید غدیر‌خم یک عید بزرگ در تاریخ اسلام است که ما هر چه داریم از امامت و ولایت حضرت علی(ع) داریم.

وی از جهادگران جبهه اقتصاد که دلاورانه در سنگر تولید ایستاده‌اند و با تحریم‌های دشمن مقابله کرده و اقتصاد ایران را سر پا نگه داشته‌اند، تقدیر کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: استاندارد می‌تواند در همه زمینه‌ها حتی در زمینه‌های فرهنگی نیز ورود پیدا کند و ما امروزه شاهد این هستیم که استاندارد جزوی از زندگی مردم شده است.

برزگری گفت: استانداردها حالت ایستا ندارند، بلکه حالت پویا دارند و باید این استانداردها به دنبال فناوری‌های جدید پیش بروند.

این مسئول افزود: این اقتصاد جهانی مبتنی بر دانش و علم است و ما باید ایده‌ها را به دانش تبدیل کنیم و دانش را نیز به علم و در آخرین مرحله علم نیز به محصول تبدیل می‌شود و باعث رونق در تولید می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: ما از طرف مصرف‌کنندگان وکالت داریم که حافظ سلامت جامعه باشیم و اگر کسی با تولید غیر‌استاندارد سلامت جامعه را به خطر بیندازد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

برزگری تصریح کرد: پژوهشگاه استاندارد ایران با چهار پژوهشکده و 15 گروه پژوهشی در کنار صنعت تولید کشور شبانه‌روزی تلاش می‌کند که نزدیک به 100 هیئت علمی در این پژوهشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: تولید‌کنندگان ما اگر در کارهای خود تاخیر کنند از قافله تولید عقب می‌مانیم و باید در این راستا دانش و داده‌های خود را بر اساس روند جهانی به روز کنیم.

برزگری گفت: دو استاندارد بین‌المللی نانو برای ایران پیشنهاد شده است که یکی از آنها تصویب شده و دیگری نیز مراحل آخر تصویب خود را طی می‌کند.

این مسئول یادآور شد: در مقالات ارائه شده برای ISI، ایران رتبه 11 تا 17 جهان را در اختیار دارد.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان سخنان خود ابراز داشت: باید استاندارد را جزیی از زندگی شخصی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود بدانیم و باید با تلاش و کوشش فراوان، چالش‌ها را از سر راه خود برداریم.

انتهای پیام/62007/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول