اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبر داد

مشاوره رایگان در مراکز دولتی به مناسبت هفته بهداشت روان در زنجان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته بهداشت روان، در مراکز دولتی مشاوره رایگان به مراجعین ارائه می‌شود.

مشاوره رایگان در مراکز دولتی به مناسبت هفته بهداشت روان در زنجان

گل‌نسا آقامحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک هفته بهداشت روان اظهار داشت: هفته بهداشت روان هفته‌ای جهانی است که از طریق سازمان WHO با هدف اطلاع‌رسانی به افراد اجرا می‌شود.

وی شعار هفته بهداشت روان سال 2013 را سلامت روان سالمندان خواند و افزود: بهزیستی استان زنجان نیز به مناسبت هفته بهداشت روان برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کند.

معاون امور فرهنگی و  پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه شعار اداره بهزیستی شعار «سالمندی بیماری نیست» انتخاب شده است، یادآور شد: اطلاع‌رسانی صحیح شعار سال به مردم، معاینه رایگان روانشناسان از سالمندان خانه سالمندان واقع در جاده تبریز از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره است.

وی اضافه کرد: ارائه مقاله در روزنامه، مشاوره رایگان در مراکز دولتی نیز از دیگر برنامه‌های اداره بهزیستی استان زنجان است.

این مقام مسئول با اشاره به تحقیقات مرکز گالوپ اعلام کرد: این مرکز که به عنوان مسیحای سلامتی است با ارزشیابی از افراد بالای 65 سال چهار فاکتور را برای سلامت روان سالمندان لازم و ضروری عنوان کرد.

آقامحمدی تحصیلات بالا را از عوامل سلامت در سالمندان عنوان و تصریح کرد: داشتن شغل، مراقبت از سلامت جسم و رسیدن به استانداردهای لذت بردن از زندگی نیز از دیگر عوامل سلامت روان در افراد سالمند است.

وی ناتوانی در افراد میانسال را از علل به خطر افتادن بهداشت روانی آنها اعلام کرد و بیان داشت: عواملی همچون زندگی در خانه سالمندان، نداشتن زندگی مستقل و وجود دردهای مزمن از دیگر عوامل تهدید بهداشت روان این افراد است.

معاون امور فرهنگی و  پیشگیری بهزیستی استان زنجان سلامت روان را موثر در سلامت جسمی سالمندان دانست و اذعان داشت: زوال عقل و افسردگی از اختلالات روانی در سنین بالا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 5 میلیون نفر در جهان مبتلا به سندرم زوال عقل هستند، گفت: در صورتی که برنامه‌ای برای پیشگیری از آن در نظر گرفته نشود تا سال آینده این تعداد به 8 میلیون نفر نیز می‌رسد.

وی افسردگی را از مهم‌ترین عوامل ناتوانی در کهن‌سالی خواند و اضافه کرد: افسردگی در سنین بالا و پیری سبب ناتوانی افراد در انجام کارها می‌شود.

آقامحمدی گفت: فعالیت هدفمند افراد میانسال، سلامت جسمی، یک زندگی لذت‌بخش و فعال در جامعه زیربنای زندگی مناسب برای سالمندان است.

انتهای پیام/2803/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول