اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

سد بزرگ دالکی به زودی کلنگ‌زنی می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: سد بزرگ دالکی به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

سد بزرگ دالکی به زودی کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از وحدتیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد شنبه‌شب در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی وحدتیه با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم به ویژه در مناطق دوردست و کمترتوسعه یافته از وظایف اصلی مسئولین است و هیچگونه منتی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وحدتیه دارای مردمی نجیب، شجاع و انقلابی است و حضور آنها در عرصه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اهدای صدها ایثارگر و شهید را نباید فراموش کنیم.

وی با اشاره به درخواست همیشگی مردم وحدتیه برای استقرار بخشداری گفت: وحدتیه مؤلفه‌های اعطای بخشداری را دارد و پیگیری‌های متعددی در این زمینه انجام شده و در آخرین نشست با مسئولین وزارت کشور، اجرای آن به بعد از انتخابات خردادماه موکول شده بود و اکنون نیز با مجموعه جدید وزارت کشور مذاکراتی انجام داده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: همواره مشکلات فراوانی پیش روی نخلداران و کشاورزان وجود دارد و با برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد، از مسئولان مربوطه خواسته‌ایم با عزم راسخی برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: عدم اعلام قیمت تضمینی خرید خرما کمک بزرگی به کشاورزان منطقه و مورد رضایت آنها بود و موجب شد تا راه سوءاستفاده دلالان بسته شود و سود اصلی به جیب کشاورزان زحمتکش برود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید احداث سد دالکی برای کشاورزی مناطق وسیعی از شهرستان، ابراز داشت: با ایجاد این سد مشکلات زیادی برطرف خواهد شد و با پیگیری‌های انجام شده، تخصیص اعتبارات اولیه، انتخاب پیمانکار، مطالعات و کارهای ابتدایی آن انجام شده و به زودی شاهد کلنگ‌زنی این پروژه عام‌المنفعه خواهیم بود.

الزام شرکت‌های آلاینده به پرداخت حق آلایندگی به شهرها

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرداخت حق آلایندگی شرکت نفتی مستقر در حومه وحدتیه را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تا رسیدن مردم به این حق خود، تلاش خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور تأکید کرد: پیش از این با ارائه تذکرهای شفاهی و کتبی و اعلام در نشست‌هایی که با وزیر نفت و سایر مسئولین مربوطه داشته‌ایم خواستار رفع فوری این مشکل شده بودیم.

موسوی‌نژاد با اشاره به ارائه استفساریه ماده 123 و طرحی که ماه‌های گذشته در زمینه حق آلایندگی به مجلس ارائه کرده است، اذعان داشت: طرح الزام شرکت‌های آلاینده به پرداخت حق آلایندگی به شهرها و روستاهای همجوار یک بار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و هم‌اکنون در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است و به زودی لازم‌الاجرا می‌شود.

این مسئول از شهردار و اعضای شورای اسلامی وحدتیه خواست تا با دسته‌بندی و اولویت‌بندی درخواست‌ها و همراهی و حضور در جلسات با وزرا و مسئولان استانی، مشکلات شهر را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: امروز ایران اسلامی در سطح بین‌المللی دارای افتخار و اقتدار است و باید به این مسئله افتخار کنیم؛ ما نیز باید دست به دست هم دهیم و در راستای رشد و اعتلای مناطق مختلف ایران اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول