اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

10 درصد تولید داروی کشور بومی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 10 درصد تولید داروی کشور بومی است، گفت: بی‌شک وضعیت صنعت تولید دارو در کشور نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته است.

10 درصد تولید داروی کشور بومی است

حمیدرضا عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران تاثیر مستقیمی در واردات دارو و مواد اولیه دارویی به کشور داشت.

وی افزود: برهمین اساس امید می‎رود با رفع مشکلات و ارتباطات درست با کشورهای دارای صنعت دارویی، معضلات صنعت دارویی کشور رفع شود و از این طریق بتوانیم به دغدغه‌های مردم در این حوزه به خوبی پاسخگو باشیم.

عزیزی تصریح کرد: صنایع دارویی جهان روز به روز در حال پیشرفت است، از این رو لازم است با پژوهش در این صنعت، استفاده از نیروهای متخصص و ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته برای آموزش کادر متخصص داخلی مشکلات صنعت دارویی کشور رفع شود.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وابستگی شدید بخش درمان کشور به واردات دارو، گفت: بی‌شک وضعیت صنعت تولید دارو در کشور نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته است اما باید توجه داشت که فناوری تولید دارو در سطح جهان ارتقا یافته و باید تلاش کرد تا به سمت تولید داروهای کیفی‌تر و تخصصی‌تر گام برداشت.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواد اولیه بسیاری از داروهای تولید داخل از کشورهای چین و هند وارد می‎شوند و تنها 10 درصد تولید داروی کشور بومی است، به بیان دیگر در حال حاضر 70 درصد مواد اولیه و 90 درصد داروی کشور از خارج تامین می‎شود.

وی با بیان اینکه جایگاه صنعت دارویی کشور نسبت به کشورهای منطقه خوب است، افزود: این در حالی است که ضرورت دارد با اقدامات صحیح، روز به روز گام‌های مناسب‌تری در جهت به کارگیری فناوری کشورهای پیشرفته و استفاده از ظرفیت‌های جدید کشورهای توسعه یافته برداشته شود.

عزیزی با اشاره به دلایل افزایش مشکلات مردم و بیمارستان‌های دولتی، اظهار کرد: سیاست‌های نادرست دولت‌های نهم و دهم موجب افزایش مشکلات مردم در حوزه سلامت به ویژه واحدهای درمانی بیمارستان‌های دولتی شد.

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ادامه فعالیت با کمبود اعتبار روبه‌رو هستند، گفت: واحدهای درمانی و بیمارستا‎ن‎های دولتی علاوه بر کمبود اعتبارات دولتی، میلیاردها تومان از سازمان‎های بیمه‎گر طلبکار هستند.

انتهای پیام/68004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول