اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی البرز:

یک سوم کارخانه‌های تولید داروهای دامی در البرز فعال هستند

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: در حال حاضر حدود یک سوم کارخانه‌های تولید داروهای دامی در این استان فعال هستند.

یک سوم کارخانه‌های تولید داروهای دامی در البرز فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید اصغر برائی‌نژاد بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب استان البرز‌ در حوزه تولید داروهای دامی است به صورتی که از مجموع 70 شرکت و کارخانه‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کنند، حدود یک سوم آنها یعنی 25 کارخانه در استان البرز دایر و فعال است.

وی ادامه داد: براساس آمارها و گزارش‌های موجود حدود یک سوم سرمایه‌گذاری در حوزه تولید داروهای دامی نیز در استان البرز انجام می‌شود و در حال حاضر نزدیک به 7 هزار و 500 میلیارد ریال در بخش تولید داروی دامی در استان البرز سرمایه‌گذاری شده است.

*‌400 نوع داروی دامی در استان البرز تولید می‌شود

این مسئول افزود:‌ هم‌اکنون در 25 کارخانه فعال تولید داروهای دامی، 400 مورد انواع دارو در این حوزه در استان البرز تولید و عرضه می‌شود که این امر ضمن صرفه‌جویی ارزی، دستاوردهای بزرگی برای کشور و استان به همراه داشته و ما را بی‌نیاز از واردات بخش مهمی از داروهای دامی کرده است.

وی ادامه داد: در سال 91 بیش از 7 هزار تن از انواع فرآورده‌های دامی تولید شده در استان البرز به کشورهای همسایه صادر شده است و در این بخش نیز دستاوردهای خوبی در استان داشته‌ایم.

برائی‌نژاد در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا توانمندی‌ها و تولیدات این حوزه از استان البرز به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود، گفت: یکی از نقاط قوت ما صادرات داروهای دامی است و تنها در سال گذشته بیش از 3 میلیون دلار انواع این داروها به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه صادر شده است.

وی ادامه داد: البته معتقدیم که توانمندی‌های استان البرز بیش از این است و در صورت افزایش حمایت‌ها و ارائه تسهیلات ویژه به بخش خصوصی و شرکت‌های مختلف می‌توانیم تولیدات داروهای دامی را افزایش داده و شاهد افزایش صادرات به کشورهای مختلف باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش این اداره برای پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارشناسان اداره دامپزشکی استان البرز به طور مرتب ضمن نظارت بر عملکرد دامداران و مرغداری‌ها، به مدیران این واحدها مشاوره‌های علمی نیز ارائه داده و در زمان واکسیناسیون دام‌ها تلاش زیادی برای پیشگیری از بیماری‌های دامی و درمان و در زمان لازم معدوم‌سازی دام‌های بیمار انجام می‌دهند.

برائی‌نژاد افزود: به طور میانگین سالانه بیش از 2 میلیون دز انواع واکسن‌های دامی در دامداری‌های فعال استان از جمله دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تزریق می‌شود که این واکسیناسیون‌ها هیچ هزینه‌ای برای دامداران نداشته و به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز، سالانه بیش از 110 میلیون دز انواع واکسن نیز در مرغداری‌های استان البرز به انواع طیور تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از این تلاش‌ها، پیشگیری از بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز، هم‌اکنون مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان البرز توسط ماموران و کارشناسان این اداره در حال انجام است.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول