اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

تامین هزینه دارو دغدغه بیماران کلیوی زنجان است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به گرانی داروهای بیماران کلیوی در زنجان گفت: تامین هزینه دارو دغدغه اصلی بیماران است.

تامین هزینه دارو دغدغه بیماران کلیوی زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قول مسئولان کشوری در مورد تامین بودجه لازم برای بازگرداندن قیمت‌های داروهای بیماران کلیوی به سال پیش اظهار داشت: این موضوع در مورد قیمت داروهای بیماران کلیه عملیاتی نشده است.

وی از عرضه داروهای بیماران کلیه توسط دو داروخانه شهید بهشتی و شهید رجایی زنجان خبر داد و افزود: این دو داروخانه داروهای بیماران کلیوی را به سه برابر قیمت سال قبل به بیماران ارائه می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرجعی پاسخگوی گرانی داروهای بیماران کلیوی نیست، اضافه کرد: تامین دارو به دغدغه اصلی بیماران تبدیل شده است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی در داروخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: هزینه بالای داروها مشکل عمده بیماران است.

طهماسبی تعداد پرونده‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی را یک‌هزار و 214 پرونده اعلام کرد و گفت: بیماران دارای این پرونده‌ها بسته به نوع بیماری از کمک‌های انجمن استفاده می‌کنند.

وی تعداد مراکز دیالیز زنجان را پنج مرکز عنوان و اضافه کرد: 306 نفر از مجموع یک‌هزار و 214 بیمار در مراکز دیالیزی استان دیالیز می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تعداد بیماران دیالیز سفاقی را 10 بیمار اعلام و ادامه داد: 563 بیمار پیوند کلیه در سطح استان زنجان وجود دارد.

این مسئول انجمن خیریه خاطرنشان کرد: 335 بیمار از مجموع یک‌هزار و 214 بیمار دارای پرونده در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تحت مراقبت‌های ویژه برای پیشگیری از ورود به مرحله دیالیز قرار دارند.

طهماسبی با اشاره به اینکه بین پرونده‌های موجود در انجمن‌های حمایت از کلیه و پرونده‌های دیالیزی رابطه معنی داری وجود دارد، اضافه کرد: در سطح کشور 50 درصد از این پرونده‌ها منجر به دیالیز می‌شود.

انتهای پیام/73004/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول