اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وجود 320 گونه گیاهان دارویی در استان آذربایجان شرقی

ایجاد مراکز فرآوری،پرورش گیاهان دارویی را به صنعتی درآمدزا تبدیل می‌کند

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 320 گونه گیاهان دارویی در استان وجود دارد، گفت: ایجاد مراکز فرآوری، پرورش گیاهان دارویی را به صنعتی درآمدزا تبدیل می‌کند.

ایجاد مراکز فرآوری،پرورش گیاهان دارویی را به صنعتی درآمدزا تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد مراکز فرآوری، پرورش گیاهان دارویی را به صنعتی مولد تبدیل می‌کند و این سازمان برای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش اشتغالزایی در بخش کشاورزی، از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع فرآوری و بسته‌بندی، به صورت کامل حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این استان با 320 گونه گیاهان دارویی شناسایی شده، از غنی‌ترین مناطق کشور با ذخایر اصلی گیاهان دارویی محسوب می‌شود، افزود: در امر کشت و تولید سماق، گل محمدی، زالزالک، ذغال اخته و صدها نوع گیاهان دارویی رشد خوبی در سال‌های اخیر حاصل آمده و برای شناساندن گیاهان دارویی منطقه برای افزایش کمی و کیفی این نباتات، باید اقدامات ترویجی برای افزایش آگاهی و دانش بهره‌برداران بومی در تمام مناطق مستعد بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

محمدیان ادامه داد: پرورش و کشت گل‌محمدی از نظر حجم و سطح زیر کشت گیاهان دارویی بیشترین تولید را به خود اختصاص داده و سازمان در تلاش است برای افزایش سطح درآمد تولیدکنندگان حاصل از تولید محصولات گیاهی، با ایجاد و راه‌اندازی مراکز صنایع بسته‌بندی و فرآوری توسط بخش خصوصی و با حمایت و هدایت سازمانی، عرضه فله‌ای گیاهان دارویی را کاهش و ارزش افزوده تولیدات را به نفع تولیدکنندگان بهبود بخشد.

محمدیان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در تنوع اقلیم، تنوع گیاهان دارویی، نیروهای تحصیل کرده و همچنین نیروهای مولد در سطح شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری در امر تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در این استان را از توجیه اقتصادی قابل توجهی برخوردار کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تاکید سازمان بهداشت جهانی در جایگزینی تدریجی مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی سبب شده است تا اکثر کشورهای مستعد تولید این نوع گیاهان در جهان، نسبت به سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی در سطوح صنعتی جهت استفاده از آن در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی سرمایه‌گذاری نموده و با استقبال مردم از این نوع فرآورده‌ها تقاضای بازارهای جهانی به تولیدات گیاهی با خواص دارویی را در حال رشد قرار داده و این عرصه را به زمینه فعالیت تولیدی با سودآوری قابل اطمینان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول