اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

زاویه گرفتن با ولایت نفرت مردم را در پی دارد

امام جمعه شهرری با تاکید بر ولایت‌مداری گفت: ولایت مرز اشتراک و اختلاف ما با سیاسیون است و هرکس که با ولایت زاویه بگیرد در بین مردم منفور می‌شود.

زاویه گرفتن با ولایت نفرت مردم را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سیدعلی شاه‌چراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک ولادت با سعادت امام هادی (ع)، فرا رسیدن عید سعید غدیرخم را مورد اشاره قرار داد و گفت: عید سعید غدیرخم عید بزرگ مسلمانان است.

امام جمعه شهرری با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه عید غدیر محدود به یک روز نیست، بلکه همه روز عید غدیر است، اظهار داشت: به فرموده ائمه اطهار (ع) عید سعید غدیرخم بزرگترین عید امت اسلام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دین مورد رضای خداوند متعال، دینی است که محور آن علی‌بن ابیطالب(ع) است، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام دین مورد رضایت باری‌تعالی است و این دین تا قیامت مستدام است.

شاه‌چراغی افزود: حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) نیز زمانی که ظهور کنند، دینی که محورش علی‌بن ابیطالب(ع) است را ترویج می‌کنند.

امام جمعه شهرری ولایت را محور اصول و فروع دین دانست و گفت: اینجاست که ما باید به ولایت توجه کنیم و اصرار روی ولایت به همین دلیل است.

ولایت‌مداری مرز اشتراک و اختلاف با سیاسیون است

وی با اشاره به اینکه با پشتیبانی از ولایت نظام آسیب نمی‌بیند، تصریح کرد: مرز اختلاف ما با سیاسیون میزان ولایت‌مداری است و هر کس با ولایت زاویه پیدا کند نزد مردم منفور است.

شاه‌چراغی بنی‌صدر را مصداق عبرت‌آمیز در این راستا خواند و خاطرنشان کرد: بنی‌صدر، منافقین و ... نمونه‌های بارز و عبرت‌آمیز برای فاصله گرفتن از ولایت هستند و آن‌ها هنگامی که از امام خمینی(ره) فاصله گرفتند نزد مردم منفور و خار شدند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در دوران انقلاب و دوران رهبری پیامبرگونه امام راحل و همچنین در دوران رهبری داهیانه خلف اصلح ایشان همواره برخی با ولایت فقیه زاویه داشته‌اند، تاکید کرد: همه کسانی که کار سیاسی می‌کنند نیز باید آگاه و هوشیار باشند که مرز اختلاف ما با برخی سیاسیون ولایت است و اگر مرز مشترکی هم است در ولایت‌مداری است.

تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر وحدت و دشمن‌شناسی در پیام به کنگره حج

شاه‌چراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج بیان داشت: وحدت و دشمن‌شناسی دو محور اصلی پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج بود.

امام جمعه شهرری وحدت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ما باید فتنه فتنه‌گران را بشناسیم که دنبال فتنه‌افکنی هستند. چند روز پیش نیز آیت‌الله سیستانی فتوایی صادر کردند و طی آن اختلاف‌افکنی را حرام دانستند.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به وحدت عنوان کرد: باید دشمنان که یک شاخه آن‌ها تکفیری‌ها هستند را به خوبی شناخت و آنچه دشمن از آن آسیب دیده وحدت مسلمانان است.

شاه‌چراغی در ارتباط با دشمن‌شناسی گفت: مسئله مخالفت استکبار با نظام اسلامی و در راس آن آمریکا مطمئناً بر سر هسته‌ای شدن ایران اسلامی نیست و آن‌ها از این موضوع وحشت ندارند.

تاکید ایران بر اسلام ناب محمدی و طمع استکبار به ذخایر نفتی ایران

امام جمعه شهرری تاکید ایران بر اسلام ناب محمدی و استمرار منابع نفتی ایران تا 80 سال آینده را دو موضوعی دانست که استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا نگران آن هستند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی بر حاکم بودن اسلام ناب تاکید دارد. آن‌ها همواره ایرانی را می‌خواهند که مثل زمان شاه همچون گوشت قربانی برای دشمنان بود، اما امروز ایران اسلامی به دنبال حاکم کردن اسلام ناب محمدی است و در برابر همه خواسته‌های ناحق استکبار نه گفته است.

امام جمعه شهرری گفت: براساس آنچه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ذخایر نفتی دنیا 10 تا 20 سال دیگر تمام می‌شود اما ذخایر ایران اسلامی تا 80 سال دیگر پابرجا است و استکبار محتاج این است که مردم وام‌دار شوند و نفت ایران را به غارت ببرد.

انتهای پیام/2462/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول