اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تایباد:

دهه ولایت بهترین فرصت برای شناخت سیره ائمه معصومین(ع) است

امام جمعه تایباد گفت: دهه ولایت بهترین فرصت برای شناخت راه و روش و آشنایی با معارف ائمه معصومین(ع) است.

دهه ولایت بهترین فرصت برای شناخت سیره ائمه معصومین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، حجت‌الاسلام محمد محدثی امام جمعه تایباد ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع امام صادق (ع) این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، به سلامت روان و تاثیر آن بر سلامت جامعه اشاره کرد و با ذکر آیات و روایات اسلامی پرهیز از شک و گمان و تجسس بیجا در امور مسلمانان را مورد تاکید قرار داد.

وی غیبت و بدگویی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی و تعدی و تهدید در برخی جوامع را از دلایل عدم سلامت روانی خواند و بر توجه دین مبین اسلام به ورزش و سلامت روان در سلامت جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به ولادت با سعادت امام هادی (ع) بر لزوم توجه به اعیاد و مناسبت‌ها در جهت آشنایی با رفتار و سیره و روش پیشوایان دین و بهره‌گیری از سیره و روش آن‌ها تاکید کرد.

وی افزود: دهه ولایت بهترین فرصت برای شناخت راه و روش و آشنایی با معارف ائمه معصومین(ع) است.

محدثی با اشاره به موسم حج ابراهیمی و عید قربان به دهه ولایت و فضائل امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: عید غدیر عید کمال دین و از بزرگترین اعیاد اسلامی است که در آن ولایت امیرمومنان اعلان عمومی شده و نعمت الهی بر مسلمانان کامل شد.

امام جمعه تایباد با ذکر روایتی از امام صادق (ع) به شأن و جایگاه خاص و والای عید سعید غدیر خم در بین اعیاد اسلامی اشاره کرد و افزود: اهمیت واقعه غدیرخم آنجایی است که از طرف خدا امر به خلافت و جانشینی حضرت علی(ع) صادر شد.

وی با یادآوری این نکته که پیامبران الهی در ماه ذیحجه جانشینان خود را معرفی نموده‌اند بر حضور در مراسم عید غدیر تاکید کرد و گفت: بحث خلافت و جانشینی حضرت علی(ع) تنها در روز عید غدیر از زبان رسول خدا (ص) مطرح نشد بلکه در اوایل بعثت، پیامبر در جمع خویشاوندانشان فرمودند: اولین کسی که دعوت مرا برای مسلمان شدن قبول کند خلیفه و جانشین من خواهد بود؛ هیچکس در آن جمع دعوت پیامبر را نپذیرفت غیر از علی(ع) و در آنجا پیامبر(ص) دستش را بر روی شانه علی(ع) گذاشت و فرمود: تو جانشین و خلیفه من هستی و جشن این روز نیز تبریک و تهنیت معرفی مولای متقیان به عنوان مولی و سرپرست و جشن تایید ولایت امیرمومنان از سوی خدا است.

امام جمعه تایباد همچنین گفت: عمار یاسر یکی از اصحاب پیامبر(ص) فرمود رسول خدا به من سفارش کرد اگر دیدی تمام مردم دنیا به راهی می‌رفتند و از میان همه انسان‌ها علی راه دیگری را می‌رفت، راه علی را برو و هیچوقت راه علی را گم نکن چون علی حق است و حق با علی است.

انتهای پیام/2202/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول