اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

انقلاب اسلامی برای رهایی از وابستگی‌ها شکل گرفت

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و تمام مسائل ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دست آمریکا و صهیونیست‌ها بود، ابراز داشت: امام خمینی (ره) انقلاب کرد تا ما را از وابستگی نجات دهد.

انقلاب اسلامی برای رهایی از وابستگی‌ها شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با دعوت و توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: باید توجه به فرائض و واجبات و اجتناب از گناهان را مدنظر قرار دهیم.

وی عنوان کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «اگر مسلمانی در حق دیگران احسان کند و خدمت به مسلمانان را در دستور کار خود قرار دهد، عمر این فرد طولانی شده و بلندآوازه می‌‌شود».

امام جمعه کرمان با اشاره به هفتم ماه ذی‌‌الحجه سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) ابراز داشت: امام باقر (ع) در بین پیشوایان مکتب ما به لحاظ درگیری بنی‌امیه و بنی‌عباس بر مسئله ریاست و حکومت موقعیتی پیدا کردند که توانستند، معارف بلند و ارزنده اسلام و قرآن را برای جامعه تبیین کنند.

جعفری با بیان اینکه پیشوای پنجم ما شیعیان نمونه علم، فضل، کمال و دانش بود، تصریح کرد: دانش امام باقر (ع) مانند دیگر امامان معصوم (ع) از سرچشمه وحی الهی نشأت گرفته بود.

وی افزود: امامان ما مانند پیامبر اکرم (ص) در هیچ مکتب و مدرسه‌ای درس نخوانده بودند و علم امامان (ع) و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) به اصلاح اهل علم «لدنی» بود و خداوند آنها را بدون تحصیل دانش به تمام علوم آشنا کرده بود تا آنجا که امام باقر (ع) به عنوان شکافنده علم معروف شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: امام باقر (ع) طی 18 سال به نشر حقایق و معارف الهی پرداخت و جنبش علمی دامنه‌داری به وجود آورد که مقدمات تاسیس دانشگاه بزرگ اسلامی فراهم شد که در دوران فرزند گرانقدرش حضرت امام جعفر صادق (ع) به اوج رسید.

جعفری گفت: 4 هزار نفر در شرایط آن روز دنیا در محضر درس امام صادق (ع) شرکت کرده و روایتی را از حضرت نقل می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) شاگردان مبرزی را از تمام دنیای اسلام زیر تعلیم قرار داد و انواع علوم و دانش‌ها در محضر درس ایشان تدریس می‌شد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام باقر(ع)  نهایت میل به کمال را تفکر در دین می‌داند، ابراز داشت: این یک وظیفه است و هر مسلمانی باید با مسائل دینش از جمله حلال، حرام، واجب و مستحب آشنا شود.

جعفری عنوان کرد: مقام معظم رهبری مسئله سبک زندگی را مطرح کردند و امروز دانشمندان ما در این باره بحث می‌کنند و همایش سبک زندگی اسلامی روز دوشنبه در دانشگاه شهید باهنر کرمان از سوی سپاه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: اگر با دستور دین در تمام زمینه‌ها آشنا باشیم، سبک زندگی ما باید سبک زندگی و قرآنی و اهل بیتی باشد.

جعفری ابراز داشت: امام رضا (ع) فرمودند «مسلمان به حقیقت ایمان نائل نمی‌شود مگر اینکه راجع به دین تحقیق داشته باشد، در معیشت درست عمل کند و صبور باشد».

وی اذعان داشت: هر چه مساجد خلوت و از شکوه مراسم دینی کاسته شود، دشمنان داخلی و خارجی بی‌شرم‌تر می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خطاب به ملت ایران تصریح کرد: 34 سال شما مردم از انقلاب حفاظت و پاسداری به عمل آوردید و بعد از این هم مطمئنیم که این راه را ادامه می‌دهید.

جعفری از مردم خواست تا از رسانه‌ها و رادیوهای معاند و بیگانه و سایر مسائلی که امروز هست، تاثیر نگیرند و فرزندان خود را از آسیب‌ها حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه نباید اسراف و ریخت و پاش وجود داشته باشد، اظهار داشت: گاهی مسائلی را در روزنامه‌ها می‌خوانیم که انسان نگران می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ما باید رعایت اعتدال و اقتصاد را در همه جا به ویژه در مسائل مالی داشته باشیم، عنوان کرد:‌ باید اقرار کنم که در ایران و در دستگاه‌های دولتی و در بین قشرهای مختلف جامعه و مردم اسراف خیلی زیاد است و باید فکری برای این موضوع کرد.

جعفری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال قبل یکی از سال‌ها را با عنوان اصلاح الگوی مصرف معرفی کردند، اما کسی کاری در این زمینه انجام نداد و در عمل همان اسراف‌های قبلی را می‌بینیم.

وی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید «ثواب و ارزش عفو و بخشش و عدالت قابل محاسبه نیست»، تصریح کرد: اگر در جامعه عفو و بخشش نباشد، زندگی مشکل می‌شود.

جعفری افزود: در برخی موارد نمی‌توان بخشش کرد به طور مثال آنجا که اگر بخواهید، قاتل را ببخشید این بخشش موجب گستاخی و بی‌شرمی وی را فراهم می‌کند و بیشتر دست به جنایت و آدمکشی می‌زند، نباید بخشید.

وی خاطر نشان کرد: عفو و بخشش به جا و به موقع آثار ارزنده‌ای را به دنبال دارد و همه باید عادل باشند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  اقتصاد، فرهنگ و تمام مسائل ایران در دست آمریکا و صهیونیست‌ها بود، ابراز داشت: امام خمینی (ره) انقلاب کرد تا ما را از وابستگی نجات دهد.

جعفری اذعان داشت: ما از نظر اقتصادی باید به گونه‌ای عمل کنیم که وابستگی اقتصادی ما روز‌به‌روز کمتر شود.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول