اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام حسین(ع):

پاسداران حافظان انقلاب اسلامی هستند / امنیت کنونی مرهون خون شهداست

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: پاسداران حافظان انقلاب اسلامی هستند.

پاسداران حافظان انقلاب اسلامی هستند / امنیت کنونی مرهون خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، حسن رستگارپناه ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفتم شهدای اخیر شهرستان بانه که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد روستای ساوان بانه برگزار شد با بیان اینکه شهدا با خون خود عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، اظهار کرد: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهداست.

وی به تاریخ سراسر مقاومت مردم بانه از بدو انقلاب تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: هجمه حملات دشمن در نقاط مرزی همچون بانه بیش از سایر نقاط کشور بود، اما عزم راسخ مردم در کنار مقاومت و ایستادگی آنها موجب شده امروز این شهرستان جزو امن‌ترین مناطق کشور به حساب می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه به تحولات اخیر منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: ضد انقلاب و بدخواهان نظام همراهی و همدلی مردم مرزی شهرستان را با رزمندگان برنمی‌تابند و با چنین اقداماتی می‌خواهند خشم و کینه‌ای که از مردم به دل دارند را نشان دهند.

رستگارپناه تصریح کرد: آنچه که تاریخ ثابت کرده است خون شهدا و نشر فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه جز انسجام، اتحاد و تقویت باورهای دینی چیز دیگری به دنبال ندارد.

وی عنوان کرد: شهدای عزیزی که هفته گذشته به فیض شهادت نائل آمدند از فرزندان غیور این خاک و بوم بودند که برای برقراری امنیت و آرامش حاکم بر جامعه جانفشانی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام حسین(ع) از پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظان این انقلاب نام برد و متذکر شد: پاسداران در راستای برقراری و حفظ امنیت حاکم بر مرزهای کشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

رستگارپناه اذعان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس موجب استحکام فرهنگ شهادت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی ابراز کرد: فراموش کردن یاد شهدا زیان بزرگی برای جامعه ارزشی و معنوی ما است لذا باید به گونه‌ای عمل کرد که یاد و خاطره شهدا همواره در دل‌های مردم باقی بماند.

به گفته این فرمانده دوران دفاع مقدس، رزمندگان و شهدای ما بر اساس تکلیفی مبنی بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که امروز نیز باید این روحیات در جامعه حفظ شود تا مسیر تداوم نظام اسلامی فراهم شود.

رستگارپناه در پایان سخنان خود اضافه کرد: شهیدان با پاسداری از مرزهای کشور، به حق حافظان عزت و آزادگی ملت ایران هستند و این افراد عزیزترین و گرانبهاترین متاع خویش را برای آسایش و آرامش مردم و میهن تقدیم نظام اسلامی کردند که جا دارد برای گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها آنچه در توان است برای بازماندگان و ترویج تفکر ایثار و شهادت انجام شود. 

لازم به یادآوری است؛ هفدهم مهرماه تعدادی از چته‌های ضدانقلاب با هدف ناامن کردن منطقه در ساوان بانه با نیروهای سپاه درگیر شدند که متاسفانه 5 نفر از نیروهای سپاه شهید و دو نفر نیز زخمی شدند.

حاج مطلب احمدیان، فتاح محمدی، جلال مصطفایی، لقمان حسینی و منصور مخدومی پاسدارانی بودند که در این درگیری به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/79002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول