اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق ایلام:

اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ریشه در گفتمان انقلاب اسلامی دارد

استاندار سابق ایلام گفت: اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ریشه در گفتمان انقلاب اسلامی دارد.

اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ریشه در گفتمان انقلاب اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: آنچه در فضای سیاسی موضوعیت دارد گفتمان انقلاب اسلامی است که تمام فضائل سیاسی از جمله اصولگرایی که به دنبال اصول بوده، اصلاح‌طلبی که به دنبال اصلاح امور را در رأس کارهاست در آن نهفته است، اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، عدالت و اعتدال همه در گفتمان انقلاب اسلامی جای دارند.

* بین اصول انقلاب هیچ اختلافی وجود ندارد

وی با بیان اینکه ما بین اصول انقلاب هیچ اختلافی نداریم، ادامه داد: در نظام اسلامی گفتمان عدالت هم در روح جمهوری اسلامی وجود دارد و هم در بحث گفتمان اعتدال.

این مسئول اضافه کرد: اسلام دین اعتدال است و این بحث‌ها اختلاف و شکاف نیست بلکه همه در گفتمان انقلاب اسلامی جای دارد، عدالت منهای اعتدال و اصولگرایی منهای اصلاح طلبی معنایی نخواهد داشت.

مشگینی تصریح کرد: اصل، گفتمان انقلاب اسلامی بوده و ولایت در کشور ما پاسدار جمهوریت نظام است، اگر ولایت نداشتیم دموکراسی و مردم سالاری نیز در کشور به معنای واقعی وجود نداشت.

نماینده عالی سابق دولت در استان ایلام گفت: در چند هفته اخیر سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی مبنای بسیاری از تحلیل‌ها و تفسیرها به ویژه رسانه‌های غربی که بیش از 90 درصد برنامه‌های خود را به این تغییر تاکتیکی سیاست خارجی ایران اختصاص داده بودند، قرار گرفت.

* سهم هر کشور در معادلات بین‌المللی به اندازه قدرت اوست

وی ادامه داد: در میدان رقابت‌های بین‌المللی موفقیت‌ها و آنچه کسب می‌شود رابطه مستقیم با اقتدار و قدرت یک کشور دارد، در عرصه‌های بین‌المللی قدرت ضعیف نمی‌تواند در معادلات بین‌المللی نقش خوبی ایفا کند.

این مسئول اضافه کرد: قدرت در بازی دیپلماتیک یک اصل است و به اندازه قدرتی که یک کشور دارد می‌تواند سهم خواهی داشته باشد.

استاندار سابق ایلام گفت: برای کسب و جلب افکار عمومی باید خوب حرف زد و موضع‌گیری مناسبی داشت و چهره یک قدرت منصف و آزادی خواه را از خود نشان دهد اما در پشت صحنه و در مناصب سیاسی بدون حضور رسانه‌ها وضعیت کاملا متفاوت است و قدرت هر کشور تعیین کننده میزان موفقیت او در مذاکرات و مناسبات بین‌المللی خواهد بود.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم با وجود ریشه تاریخی بسیار بالا، فرهنگ بسیار غنی و وجود یک اندیشه بنیادی در گفتمان جمهوری اسلامی و اهل بیت، در دنیا غالب و دارای قدرت است.

وی اضافه کرد: اسلام پیام خود را به صورت نرم انتقال می‌دهد و پیام اهل بیت و جمهوری اسلامی با توجه به این ویژگی‌هایی که بیان شد خود به خود قابل انتقال است و اگر غربی‌ها جلو آن را نگیرند به راحتی وارد دل‌های انسان‌های جهان خواهد شد.

* جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی است 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی است ولی دارای آفت‌هایی نیز بوده و رهبر معظم انقلاب همواره در سخنرانی‌‌های خود این آفت‌ها را بیان می‌دارند.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این آفت‌ها، شکاف‌ها و اختلاف نظرهاست، شکاف‌ها نیز اگر به مبانی نزدیک شود خطرناک خواهد شد، از ابتدای انقلاب اسلامی شکاف‌های سیاسی در کشور وجود داشته است و در طول تاریخ بهانه‌های مختلفی برای این شکاف ها ایجاد شده است.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: شکاف‌ها سبب صف‌بندی می‌شوند و آفت‌ها را ایجاد می‌کنند و این صف‌بندی‌ها سبب می‌شود که بعضی گروه‌ها منافع خود را به منافع ملی و امنیت ملی کشور ترجیح دهند.

استاندار سابق ایلام گفت: شکافی که در سال 88 در کشور ایجاد شد همین رابطه با غرب بود که بسیاری مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را در نبود رابطه با غرب می‌پنداشتند که در این خصوص رهبر معظم انقلاب اعلام کرد که من به اینها خوشبین نیستم و بعد از آن برای رفع این شکاف بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کردند.

رئیس شورای اداری استان ایلام افزود: از زمانی که این بحث ایجاد شد رسانه‌های غرب اعلام کردند ایران نیازمند مذاکره است، باید اعتماد سازی کند و یا استراتژی مقاومت را کنار بگذارد و در غیر این صورت تحریم‌ها بیشتر می‌شود و دیگر مواردی که مطرح شد.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات به این جهت رخ داد که برای برخی افراد در داخل نظام این امر مسجل شود که تسلیم در برابر غرب هیچ نفعی برای ما ندارد بلکه بر مشکلات ما نیز می‌افزاید.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه این آفت نیز جمع و قدرت جمهوری اسلامی بیش از پیش نمایان شد و ما در آینده سهم بیشتری در معادلات بین‌المللی خواهیم داشت.

انتهای پیام/2246/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول