اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رئیسی:

دشمن هیچ‌گاه نخواسته انقلاب اسلامی وجود داشته باشد

معاون اول رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی از حفظ جان مهم‌تر است گفت: طی 34 سال گذشته دشمن هیچ‌گاه نخواسته انقلاب اسلامی وجود داشته باشد و برای محو آن از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

دشمن هیچ‌گاه نخواسته انقلاب اسلامی وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری جمعه نشلجی‌ها در مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: ارتباط با خدا و ائمه اطهار یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت مردم ایران اسلامی در برابر توطئه‌های دشمن و شکست استکبار جهانی طی 34 سال گذشته بوده است.

وی افزود: دشمن در جنگ نرم خود با انقلاب اسلامی با فعال کردن 4 هزار کانال ماهواره‌ای مخرب و امواج تخریب کننده نیز نتوانست دلدادگی ملت ایران به ائمه اطهار و امامزادگان را تضعیف کند.

به گفته وی، امروز نیز تنها راه نجات در مقابل هجمه فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی و سیاسی دشمن با سوار شدن بر کشتی نجات که سکان‌دار آن امام زمان(عج) است میسر می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز دشمن با شیوه جدیدتر و ترویج فساد و فحشا، توزیع رایگان مواد مخدر و مشروبات الکلی، اخلاق جامعه اسلامی را نشانه رفته است و با ایجاد فضایی تهدیدآمیز به دنبال دور کردن مردم از دین است اما ایستادگی در راه اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی طریق همیشگی ما بوده و در این راه ثابت قدم هستیم.

رئیسی در ادامه همزمانی ایام شهادت سلطانعلی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال با ماه ذی‌الحجه و زمان و مکان این شهادت را مقدس خواند و گفت: نخستین حق ائمه اطهار بر ما، دوست داشتن و دلدادگی و عشق ورزیدن به آنان است.

وی، پیش نیاز محبت و دلدادگی را شناخت صحیح دانست و افزود: همانگونه که ائمه اطهار نیز تأکید بر معرفت پیدا کردن داشته‌اند، زمانی محبت و مودت ایجاد می‌شود که پیش نیازهای محبت و دلدادگی فراهم شده باشد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی اوقات این معرفت و شناخت شناسنامه‌ای است بیان داشت: شناخت شناسنامه‌ای از تاریخ تولد و زمان شهادت است اما اگر مودت و معرفت همراه با شناخت ولایی و مقام ولایی باشد ثواب و فیضی از طرف خداوند به وجود می‌آید که ما را مورد عنایت امام زمان (عج) نیز قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه معرفت نسبت به مقام ولایت می‌تواند شناخت از جایگاه والای آنان به عنوان مرتبه «نیازالله»، «ولایت‌الله» و هدایت انسان باشد ابراز داشت: سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) نیز برای هدایت مردم این خطه و ایفای نمایندگی عازم مشهد اردهال کاشان شد تا فکر، ایمان و عقل مردم را به سوی حضرت حق هدایت کند.

رئیسی افزود: گسترش معارف دینی، اجرای عدالت، فراخواندن مردم به عبودیت خدا و دوری از حکومت‌های ستمگر نقش اول سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال به عنوان نماینده امام بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کدام از امامان دین خدا و اولیای خدا دوست نداشتند با دشمن سازش کنند و در مقابل دشمن کمر خم کنند و ظلم را به رسمیت نشناختند عنوان کرد: با این وجود بر حسب زمان و مکان برای حفظ دین اسلام و شیعه این روش مبارزه با دشمن همراه با تغییراتی بوده است ولی همواره خط و مسیر را  که حق‌مداری است مشخص کردند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سیره طیبه سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و آمدنش به این منطقه با هدف هدایت در جهت توسعه و گسترش دین و معارف دینی و احیای ارزش‌های الهی بوده است و همین امر موجب دشمنی با او و شهادت ایشان شده است.

به گفته وی عزاداری هفته اول اهالی فین و عزاداری هفته دوم اهالی نشلج و عزاداری‌های هفته‌های بعد مردم این منطقه، در حقیقت اعلام وفاداری به آن حضرت است.

رئیسی با تأکید بر اینکه امامزادگان تابلوهایی برای معرفی دین هستند متذکر شد: نشان دادن فرهنگ منطقه و دلدادگی مردم این خطه با ائمه اطهار و این جمعه‌ها نشانگر پیوند مستحکم اهالی این منطقه با اولیای دین است.

دومین آیین مذهبی سنتی قالی‌شویان با عنوان سوگواری «جمعه نشلجی‌ها» در حالی در سومین جمعه از مهرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار شد که در این مراسم مردم روستای نشلج کاشان بر اساس یک سنت مذهبی دیرینه در این ایام‌ و در سالگرد هفتمین روز شهادت امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) بعد از مراسمی که در مسجد جامع نشلج برگزار می‌شود، در دسته‌ها و هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با پای پیاده راهی مشهد اردهال شدند و در صحن و بارگاه فرزند بلافصل ‌امام ‌محمد باقر(ع) با نوحه‌خوانی به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول