اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

حرکت‌های علمی برای احیای دریاچه ارومیه آغاز شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت‌های قانونمند و علمی با مشارکت اقشار مختلف جامعه برای احیای دریاچه ارومیه باید آغاز شود.

حرکت‌های علمی برای احیای دریاچه ارومیه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عابد فتاحی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه، اظهار داشت: برای جلوگیری از خشک شدن کامل دریاچه ارومیه و حفظ آن برای نسل‌های آینده لازم است که حرکت‌های قانونمند، علمی و همراه با اقشار مختلف جامعه شکل گرفته و اجرای آنها تداوم پیدا کند.

وی لازمه موفق شدن در این زمینه را تعامل و همدلی مسئولان و همراهی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان دانست و افزود: همه نسبت به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه متاثر بوده، از آینده آن و آینده ساکنان این منطقه نگران هستند، ولی باید این ظرفیت نهفته بین مردم در یک سمت سوق داده شود تا به نجات دریاچه ارومیه و احیای آن منتهی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از قومیتی کردن این مشکل زیست محیطی باید خودداری شود، بیان داشت: چنانچه این تصور در کشور حاکم شود که این دریاچه متعلق به یک قوم و یک قشر خاص است، از همدلی و همراهی سایر اقشار مردم در پیشبرد پروژه‌های احیای دریاچه محروم می‌مانیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی موجود در این زمینه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بحران‌های زیست‌محیطی مشابه در مناطق مختلف جهان تاکنون روی داده است، که جغرافی‌دانان و دانشمندان زیادی برای مهار برخی از این معضلات طبیعی موفق شده‌اند که از آنها باید مساعدت خواسته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حرکت‌های خودجوش جوانان را در این زمینه قابل ستایش دانست و اظهار داشت: این قبیل فعالیت‌ها نباید تقابل با نظام تلقی شود، چرا که راه‌اندازان و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد از این رهگذر به دنبال کمک کردن برای حفظ این سرمایه طبیعی و خدادادی هستند.

انتهای پیام/61002/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول