اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

تداوم اجرای پروژه انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اجرای پروژه انتقال سریع آب به جزایر دریاچه ارومیه در دست اقدام است و تداوم دارد.

تداوم اجرای پروژه انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در راستای حفاظت از دریاچه ارومیه، حیات وحش و طبیعت آن انجام می‌گیرد، اجرای پروژه انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه است.

وی افزود: اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شده است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به طوری که اداره کل محیط زیست علاوه بر این حدود 500 میلیون تومان بدهکار بوده و به پیمانکار باید پرداخت کنیم.

عباس‌نژاد اضافه کرد: مطالعات امکان‌سنجی و بررسی راهکارهای کاهش تبخیر از دیگر اقدامات انجام گرفته برای حفظ دریاچه ارومیه قلمداد می‌شود، به طوری که علاوه بر این مطالعه‌های دیگری در زمینه‌های مختلف توسط کارشناسان انجام گرفته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی به انجام مطالعات برای احیای تالاب‌های اقماری، اشاره کرد و گفت: این مطالعات در سطح وسیعی انجام گرفت، به طوری که سال 1391 را سال احیای تالاب‌ها قرار دادیم، بنابراین مطالعات لازم صورت پذیرفت و اقدامات عملیاتی در حوزه آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

عباس‌نژاد بر لزوم همراهی مردم، کارشناسان و اصحاب علم برای زنده کردن این دریاچه تاکید کرد و گفت: تخصیص اعتبارات به میزان لازم و به‌هنگام سهم زیادی در نجات دریاچه دارد، که با عنایت مسئولان استان و کشور تحقق‌یافتنی است.

انتهای پیام/61002/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول