اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران عنوان کرد

تداوم مقاوم‌سازی مسکن روستایی با 200 میلیون ریال تسهیلات

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی با افزایش سقف تسهیلات تا 200 میلیون ریال به جد ادامه پیدا می‌کند.

تداوم مقاوم‌سازی مسکن روستایی با 200 میلیون ریال تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قدمی عصر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: دولت یازدهم با سیاست‌گذاری که در حوزه مدیریت بحران و تاکید بر عوامل پیشگیرانه مدنظر قرار داده بر ساخت و ساز مقاوم در مناطق روستایی و شهری تاکید دارد.

وی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران کشور با همکاری دستگاه‌های مختلف نظیر جمعیت هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و همچنین دستگاه‌های عملیاتی جلسات متعددی را با هدف ارتقای شاخص‌های مورد نظر در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته به طوری‌که اولین جلسه این ستاد ماه آینده با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

قدمی خاطرنشان کرد: ‌از نظر ساختاری و زیرساخت‌های اجتماعی بحث مقاوم‌سازی اماکن روستایی و فرهنگ‌سازی عمومی برای مقابله با پدیده زلزله و دیگر حوادث ناگوار در حال ارتقاست اما با ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

این مسئول مهمترین وظایف گروه‌های امدادی و رسالت مسئولان رده‌های مختلف اجرایی را جلب مشارکت مردم در رسیدن به اهداف متعالی اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: کشور ما جز کشورهای حادثه‌خیز دنیاست که سالانه بیش از یک‌هزار و 500 زلزله کوچک و بزرگ در آن اتفاق می‌افتد که تلفات و خسارات زیادی را نیز به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: ‌البته در سال‌های اخیر بحران خشکسالی و گرم شدن کره زمین جامعه بشری را بیشتر از حوادثی نظیر سیل و زلزله تهدید می‌کند که باید در این باب همه کشاورزان را به مدیریت کشت اصلاح شده و مدرن دعوت کرد.

قدمی با ابراز خرسندی از توسعه و تقویت فرهنگ بیمه در بین مردم اعم از بیمه مسکن، حوادث و همچنین کشاورزی یادآور شد: این خود به توسعه همه‌جانبه زندگی کم خطر کمک کرده است.

معاون وزیر همچنین در بازدید از تصفیه‌خانه شهر نیر؛ ایمن‌سازی در برابر زلزله را به عنوان شعار هفته هشدار و آگاهی‌بخشی گرامی داشت و گفت: ‌این ایمن‌سازی می‌تواند به کاهش خسارات کمک کند.

وی در ادامه گفت: توجه به پدافند غیر عامل و جلوگیری از هرگونه عاملی که میزان خسارت را افزایش دهد از مهمترین وظایف کارگروه‌های امداد و نجات است که به یقین بدون مشارکت مردم به جایی نمی‌رسد.

قدمی به کندی اجرای پروژه تصفیه‌خانه شهر نیر اشاره کرد و افزود: این پروژه از دو سال پیش شروع شده ولی روند اجرایی آن بسیار کند بوده به طوری‌که در این مدت 16 درصد پیشرفت داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: آبرسانی به مناطق مختلف به ویژه شهرهایی نظیر نیر و سرعین به عنوان مناطق پرجاذبه گردشگری باید با کمترین ریسک‌پذیری و بیشترین اطمینان‌بخشی صورت بگیرد و در اجرای آن شرایط بحرانی نیز نظیر جاری شدن سیل مد نظر قرار گیرد.

تصفیه‌خانه شهر نیر عملیات اجرایی آن از سال 89 شروع شده و تاکنون با صرف بیش از 700 میلیون تومان، تنها 16 درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن به 5 میلیارد تومان نیز نیاز است.

انتهای پیام/62003/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول