اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آمل خبر داد

مقـاوم‌سازی پل معلق آمل

شهردار آمل گفت: به منظور تقویت پل معلق آمل و با توجه به قدمت و اهمیت آن به لحاظ اجتماعی و سیاسی بررسی و مطالعات جامع مقاوم‌سازی پل معلق صورت گرفته است.

مقـاوم‌سازی پل معلق آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی شهرداری آمل، احمد امیرسلیمانی با بیان اینکه به منظور تقویت پل معلق آمل و با توجه به قدمت و اهمیت آن به لحاظ اجتماعی و سیاسی بررسی و مطالعات جامع مقاوم‌سازی پل معلق صورت گرفته است، اظهار داشت: در راستای مقاوم‌سازی این پل از مشاوران ذی‌صلاح و مراکز علمی و تحقیقاتی که دارای سوابق مرتبط و تخصص لازم بوده‌اند دعوت بعمل آمد.

وی افزود: راهکارهای هر یک بررسی و در نهایت گزینه  انتخابی استفاده از سیستم‌های جاذب انرژی به همراه تقویت المان‌های بتنی با الیاف پلیمری تقویت شده FRP است که قرارداد به صورت طرح و ساخت با ارزش ریالی بالغ بر 6 میلیارد ریال با شرکت تحقیقات و مهندسی توسعه صنایع نوین منعقد شد.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اهمیت پل و لزوم بهره‌برداری از پل همزمان با اجرای مقاوم‌سازی، مراحل مطالعاتی و اجرای مقاوم‌سازی به صورت مرحله‌ای و در سه مرحله انجام می‌گیرد که ارزیابی وضعیت موجود سازه و ارائه طرح تقویت و بهسازی و اصلاح درز انبساط، اجرای تقویت زیرسازه شامل فونداسیون، پایه‌ها، کوله‌ها و نشیمن‌های عرشه با پایه‌ها و اجرای تقویت روسازه شامل عرشه و قوسی بتنی موجود و تقویت پایه‌ها با الیاف پلیمری تقویت شده از مراحل اجرایی آن است که در حال حاضر مرحله نخست به پایان رسیده و مرحله دوم نیز رو به اتمام است.

شهردار آمل از آغاز عملیات اجرایی بلوار ولایت شمالی (اتصالی بلوار طالب آملی به بلوار شیخ فضل‌الله نوری) خبر داد و گفت: این پروژه در آینده‌ای نزدیک با تمام توان و سرعت هر چه بیشتر توسط سازمان عمران این شهرداری آغاز می‌شود.

امیرسلیمانی گفت: هدف از تکمیل این بلوار کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر جهت سهولت تردد و کاهش زمان سفر از بلوار طالب آملی به بلوار شیخ فضل‌الله نوری و بالعکس است که رونق اقتصادی منطقه محروم اطراف این بلوار را نیز به دنبال دارد.

امیرسلیمانی طول کل پروژه بلوار ولایت را حدود 4 کیلومتر عنوان کرد و افزود: هزینه اجرای باقی مانده بلوار ولایت اعم از تملک و اجرا بیش از 30 میلیارد ریال است.

شهردار آمل ادامه داد: 160 پلاک مسکونی و تجاری در مسیر شمالی محور مذکور قرار دارد که در حال حاضر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری در حال تملک این پلاک‌ها است و تلاش می‌کنیم این پروژه در مدت زمان 18 ماه افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

امیرسلیمانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات تاثیرگذاری با تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر  و تلاش شهرداری در احداث رینگ‌های داخلی شهر آمل انجام شده است که شهروندان آملی خود شاهد تاثیر آنها در کاهش بار ترافیک هستند.

انتهای‌پیام/86011/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول