اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر خبر داد

مقاوم‌سازی 62 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در ابهر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر گفت: 62 درصد از واحدهای مسکونی روستایی ابهر مقام‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 62 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در ابهر

داوود بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تعداد واحدهایی که بعد از سال 84 در شهرستان ابهر مقاوم‌سازی شده است بالغ بر 6 هزار و 68 واحد بوده است.

وی به تعداد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده در این شهرستان قبل از سال 84 اشاره کرد و افزود: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده تا قبل از سال 84 در سطح شهرستان ابهر 2 هزار و 49 واحد بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه تعداد روستاهای در حال ساخت و ساز در شهرستان ابهر 111 روستا است، یادآور شد: 38 درصد از واحدهای غیرمقاوم نیازمند بازسازی هستند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت‌های بنیاد مسکن در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر در حوزه مسکن مهر، نظام فنی روستایی، عمران روستایی، زمین روستایی، مهاجرت معکوس، صدور اسناد روستایی، واگذاری زمین روستایی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نسبت به انجام تعهدات خود تلاش کرده است.

بابایی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را مهم دانست و تاکید کرد: مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های موجود در بنیاد مسکن است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر مجموع روستاهای شهرستان ابهر را 143 روستا عنوان کرد و اظهار داشت: در 118 روستا معادل 80 درصد دارای سکنه هستند.

وی با بیان اینکه در 28 روستای دیگر شهرستان ابهر نیز آمار خالی از سکنه وجود دارد، افزود: بیش از 19 درصد از این روستاها نیز خالی از سکنه هستند.

بابایی روستانشینی را شکل ویژه‌ای از استقرار و معیشت انسان عنوان کرد و گفت: روستانشینی جلوه بارزی از حیات اقتصادی و اجتماعی در کشور و استان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر به روند گسترده توسعه شهرنشینی و مهاجرت روستایی به شهر در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: توسعه روستاها و آبادانی آن امری لازم و ضروری است.   

وی جمعیت روستایی در کشور را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 38 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند.

بابایی لزوم توجه به مناطق روستایی را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: روستاها بخش قابل توجهی از عرصه‌های کشور را تشکیل می‌دهند و محل کار و تولید هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر به اقدامات انجام شده در روستاهای شهرستان ابهر اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات مناسبی طی سال‌های اخیر برای آبادانی روستاهای ابهر صورت گرفته است.

وی به آمار نظام فنی روستایی شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع 11 هزار و 234 نظام فنی روستایی در سطح شهرستان فعال است.

بابایی از تملک زمین بیش از 13 هکتاری در روستاهای ابهر خبر داد و گفت: این مقدار از زمین در جهت تملک زمین طی 6 ماه ابتدای سال‌جاری بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر فعالیت انجمن خیرین مسکن‌ساز را یادآور شد و تاکید کرد: پروژه‌های متعددی توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز در شهرستان ابهر انجام شده است.

انتهای پیام/73007/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول