اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد اعلام کرد

مقاوم‌سازی 30 درصد منازل مسکونی در روستاهای خلیل‌آباد

فرماندار خلیل‌آباد گفت: برای پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه، هیچ راهی جز مقاوم‌سازی منازل و فضاهای خدماتی نداریم و در این شهرستان تنها 30 درصد منازل مسکونی روستایی مقاوم‌‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 30 درصد منازل مسکونی در روستاهای خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی اصغر مرادزاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان اظهار کرد: مردم باید در ساخت منازل مسکونی با استفاده از نظرات کارشناسان ذیربط در زمینه مقاوم‌سازی منازل اقدام کنند و بر این مهم پافشاری داشته باشند.

وی افزود: بیش از 50 درصد مدارس شهرستان خلیل‌آباد طی سال‌های اخیر برای مقاوم‌سازی اقدام کرده و در این راستا مشکلی نداریم ولی نیاز است دیگر مدارس شهرستان هم در بحث ساخت بنا و بازسازی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم شوند.

وی با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و زمستان و شروع بارندگی‌ها بر آمادگی دستگاه‌های ذیربط در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: در مانورهایی که با موضوعات مختلف از جمله بحث زلزله و یا سیل و نیز آتش‌نشانی اجرا می‌شود، دستگاه‌های برگزارکننده  باید یکی از اهداف خود را ارائه آموزش به مردم بدانند و آمادگی نیروهای خود را در این راه بهتر مورد سنجش قرار دهند.

وی از برگزاری بعضی مانورها که به سادگی و فقط بر حسب انجام یک کار بدون بار آموزشی انجام می‌شود، گله کرد و افزود: باید هرکاری که می‌خواهد در دید مردم قرار گیرد، با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

مرادزاده به وجود سیلاب‌های فصلی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در سال قبل با ذخیره‌سازی بیش از سه میلیون متر مکعب آب در استخرهای ذخیره آب شهرستان کمک بزرگی به جلوگیری از خسارات سیل انجام شد.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول