اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان مطرح کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی برای تماشای نمایش‌های خاص گروه سنی

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: فرهنگ‌سازی صحیحی برای تماشاگر نشده تا هر قشری نمایش مختص گروه سنی خودش را مشاهده کند.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای تماشای نمایش‌های خاص گروه سنی

شهرام کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ازدحام مردم مواجه شد و این جای خرسندی دارد، اظهار داشت: اوج ازدحام به شکلی بود که تعداد زیادی از مردم پشت درب‌های سالن‌های نمایش ماندند.

 وی گفت: این موضوع از نظر استقبال مردمی از نمایش‌ها جای خوشحالی دارد و از این نظر که تعدادی از مخاطبان موفق به دیدن نمایش‌ها نشدند، برای ما ناراحت‌کننده است. 

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان داشت: تمام کار‌های راه‌یافته به جشنواره به غیر از بخش خیابانی، از قبل به مرحله اجرا در آمده بودند.

وی در ادامه در خصوص تفکیک سنی نمایش برای کودک، نوجوان و خردسال تصریح کرد: یکی از معضلات پیش رو در این زمینه آن است که فرهنگ‌سازی صحیحی برای تماشاگر نشده تا هر قشری نمایش مختص گروه سنی خودش را مشاهده کند.

کرمی با اشاره به ساخت اثر‌های مختلف هنرمندان عنوان کرد: هنوز هم بسیاری از هنرمندان هم به این تعریف و الگو نرسیدند که کار‌هایی مختص قشر خاص کودک، نوجوان و یا خردسال بسازند و این کار زمان می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: عملاً جداسازی قشر مخاطب برای دیدن نمایش‌ها ممکن نیست زیرا بچه‌ها به همراه والدین خود این نمایش‌ها را می‌بینند.

انتهای پیام/89007/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول