اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات و گروه‌های برتر

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی در سنندج پایان یافت

با معرفی نفرات و گروه‌های برتر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی در سنندج پس از سه روز رقابت به کار خود پایان داد.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی در سنندج پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی کردستان ظهر امروز با حضور هنرمندان هنر تئاتر، داوران کشوری و مسئولان استان کردستان در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

یکی از داوران در این مراسم با اشاره به اینکه تئاتر کردستان مانند سایر شهرها پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: اما در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هنرمندان نتوانستند آنگونه که درخور و شان آنان است هنرنمایی کنند.

سعید پورصمیمی افزود: سالن‌های نمایش برای اجرا و تمرین نیازمند بودجه و اعتبارات است و باید تلاش کنیم با فعالیت‌های بیشتر این خلا را پر کنیم.

وی از تئاتر به عنوان یک هنر اجتماعی نام برد و اضافه کرد: هنرهای نمایشی و تئاتر نوعی تبادل فرهنگ است که هنرمندان باید سعی کنند در انتقال این فرهنگ‌ها نقش خود را به خوبی و ظرافت خاصی در قالب هنر نشان دهند.

پورصمیمی از پیشکسوتان هنر تئاتر ایران که سال‌ها در این وادی فعالیت داشته، هدف از برگزاری جشنواره را آشنا کردن فرهنگ‌های مختلف در قالب زبان هنر به مخاطبان و مردم دانست و تصریح کرد: هدف از این جشنواره‌ها گرفتن جایزه و هدایا نیست بلکه روشن گذاشتن چراغ هنر تئاتر و تبادلات فرهنگی است چراکه تشویق واقعی این هنر را خود مردم خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: تئاتر استان کردستان در سال‌های آینده به جایگاهی برسد که هنرمندان این استان در سطح جهانی بدرخشند.

در ادامه این مراسم نفرات و گروه‌های برتر جشنواره تئاتر استانی معرفی شدند.

بر اساس گزارش فارس؛ در بخش نمایش با رای هیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر از نمایش خانم و آقای ارغوان و نمایش نطفه‌های انتظار و بروشور نمایش پرونده ناتمام از بیجار تجلیل شد.

همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به کژال عزیزی طراح بروشور نمایش خانم و آقای ارغوان از شهرستان قروه اهدا شد.

در بخش طراحی لباس نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به پریسا حسینی به خاطر طراحی لباس نمایش نطفه‌های انتظار از سنندج اهدا شد.

در بخش طراح صحنه نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به کریم خاوری از شهرستان مریوان به خاطر طراحی صحنه نمایش سیاه و سفید تعلق گرفت.

در بخش موسیقی نیز هیئت داوران هیچ اثری را شایسته تقدیر ندانستند.

در بخش بازیگری زن، هیئت داوران رتبه اول این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به لیلا امانی به خاطر بازی در نمایش چند میز و چند زندگی از شهرستان قروه اهدا شد.

رتبه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به زهرا محمدی به خاطر بازی در نمایش بزدل‌ها رویا ندارند از سنندج تعلق گرفت.

رتبه سوم این بخش شامل جایزه نقدی، لوح تقدیر جشنواره به سمیه رحیمی به خاطر بازی در نمایش ساج سوزان از سنندج اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد نیز رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به افشین خدری و کاوان سالم از شهرستان سنندج به خاطر بازی در نمایش بزدل‌ها رویا ندارند، تعلق گرفت.

رتبه دوم این بخش نیز به طور مشترک شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهزاد فرمانی به خاطر بازی در نمایش چند میز، چند زندگی از شهرستان قروه و کامران حیدری در نمایش پرونده ناتمام از شهرستان بیجار اهدا شد.

رتبه نخست این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به طور مشترک به زاهد زندی به خاطر بازی در نمایش ساج سوزان از سنندج و سیدحسین موسوی به خاطر بازی در نمایش پرونده ناتمام از شهرستان بیجار تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هیئت داوران متاسفانه هیچ‌کدام از آثار را حائز رتبه‌های برتر ندانستند اما با رای هیئت داوران از پیمان دانشمند نویسنده نمایش خانم و آقای ارغوانی از شهرستان قروه تجلیل شد.

همچنین از صحرارو نویسنده نمایش‌نامه چند میز و چند زندگی از شهرستان قروه و صابر نیکبخت نویسنده نمایش‌نامه ساج سوزان از شهرستان سنندج و فرشید کرمی به خاطر نویسندگی نمایش‌نامه این خانه مدیر می‌خواهد از شهرستان سنندج و باقر سروش به خاطر نویسندگی نمایشنامه پرونده ناتمام از شهرستان بیجار تجلیل شد.

بر اساس این گزارش؛ در بخش کارگردانی نیز رتبه سوم این بخش با رای هیئت داوران شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فریدون حامدی در نمایش بزدل‌ها رویا ندارند از شهرستان سنندج اهدا شد.

رتبه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیدیاسر هاشم‌زاده به خاطر کارگردانی نمایش پرونده ناتمام در شهرستان بیجار اهدا شد.

رتبه نخست این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به افشین خدری در کارگردانی نمایش نطفه‌های انتظار تعلق گرفت.

انتهای پیام/79005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول