اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد همدان خبر داد

بهره‌مندی 5 هزار کودک و نوجوان مددجو در جشنواره تئاتر کودک

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان گفت: 5 هزار کودک و نوجوان زیر پوشش کمیته امداد در سطح استان همدان از برنامه‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 5 هزار کودک و نوجوان مددجو در جشنواره تئاتر کودک

جعفر روشن‌سرشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به 8 هزار و 700 کودک و دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد استان همدان اظهار کرد: 5 هزار کودک زیر پوشش کمیته امداد استان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز به کار بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هماهنگی‌های لازم برای استفاده کودکان و نوجوانان زیر پوشش کمیته امداد استان از برنامه‌های جشنواره صورت گرفته است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد همدان تصریح کرد: با تمام شهرستان‌ها هماهنگ شده تا از کودکان و نوجوانان زیر پوشش از طریق کانون‌های فرهنگی و تربیتی با عنوان کانون پیروان ولایت از برنامه‌های جشنواره استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان زیر پوشش کمیته امداد استان در جشنواره تئاتر طی سال گذشته ادامه داد:‌ برخی از شهرستان‌ها با توجه به دوری مسافت بهره چندانی از برنامه‌های جشنواره نبردند اما امسال به تمام شهرستان‌ها تأکید شده تا از ظرفیت جشنواره استفاده کنند.

روشن‌سرشت با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک با توجه به تجربه استان هر سال نسبت به سال گذشته بهتر اجرا می‌شود، گفت: امید است بتوانیم این ظرفیت فرهنگی و اجتماعی را در استان حفظ کنیم.

وی با اشاره به شکل‌گیری شخصیت کودکان ادامه داد: حضرت علی(ع) دوران تربیت را به سه دوره تقسیم می‌کنند که دوره اول از تولد تا هفت سالگی، دوره دوم از هفت تا 14 سالگی و دوره سوم نیز از 14 تا 21 سالگی را شامل می‌شود.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد همدان بیان داشت: به تعبیر حضرت علی(ع) در دوره نخست کودکان سلطان هستند و پدر و مادر باید خود را با درخواست‌ها و انتظارات کودک هماهنگ و همسو کند زیرا اگر درخواست‌های کودکان در این دوره پاسخ داده نشود این رفتار کودکی در دوره‌های بعدی زندگی بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره دوم دوران فرمانپذیری و شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودکان است، ادامه داد: در این دوره تئاتر و نمایش و برنامه‌های فرهنگی می‌تواند بر شخصیت کودک تأثیرگذار باشد.

روشن‌سرشت با اشاره به اهمیت خاص دوره اول و دوم به لحاظ شکل‌گیری شخصیت کودکان اظهار کرد: عواملی چون شرکت کودک در نشست‌های اجتماعی در این دوران می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز با توجه به فراهم کردن زمینه لازم برای حضور کودکان در اجتماع و بین همسالان خود و بروز هیجانات آنان تأثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت کودک خواهد داشت.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان یادآور شد: با توجه به وضعیت امروز جامعه که خانواده‌ها کمتر وقت خود را با کودکان سپری می‌کنند برگزاری تئاتر کودک و نوجوان در استان برای کودکان بسیار ارزشمند بوده و فرصت مناسبی برای حضور خانواده‌ها در کنار فرزندانشان است.

به گفته وی دوره سوم نیز به تعبیر حضرت علی(ع) دوران وزارت تربیتی است و اگر پدر و مادر به عنوان مشاور به فرزند خود نگاه کنند باعث تکریم شخصیت وی می‌شوند.

روشن‌سرشت در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان ایجاد شور و هیجان کودکی و جوانی در شهر است که باعث از بین رفتن روحیه افسردگی و فاصله بین خانواده‌ها و کودکان می‌شود.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول