اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

جشنواره تئاتر کودک جای خود را در تحولات فرهنگی هنری کشورها باز کرده است

استاندار همدان در پیامی به بیستمین جشنواره بین‌المللی تئار کودک و نوجوان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک در تقویم رویدادهای هنری بین‌المللی ثبت شده و جای خود را در تحولات فرهنگی هنری کشور و جهان باز کرده است.

جشنواره تئاتر کودک جای خود را در تحولات فرهنگی هنری کشورها باز کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، علی‌محمد آزاد در پیامی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: کودکان و نوجوانان استان تاریخی همدان از 24 تا 30 مهر میزبان برگزاری بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هستند.

وی افزود: این جشنواره اگر چه امروز عنوان بین‌المللی دارد و در تقویم رویدادهای هنری بین‌المللی ثبت شده، با تفکیک سه بخش تئاتر کودک و نوجوان و خردسال به صورت تخصصی جای خود را در تحولات فرهنگی و هنری کشور و جهان باز کرده، اما زمانی با تنها سرمایه خود امید و با این شعار، حرکت خود را از همدان آغاز کرد و با امیدی که در دل اهل هنر و علاقه‌مندان به هنر اصیل تئاتر آفرید، به جایگاه کنونی رسید.

استاندار همدان اضافه کرد: نگاهی به فراز و نشیب‌هایی که این جشنواره در طول حیات خود با آن روبه رو بوده و سر زندگی و تأثیرگذاری بین‌المللی آن در شرایط حاضر، خود درسی برای کودکان نوجوانان است که اگر همت و پشتکار با امید به آینده همراه شود، انجام کارهای سخت و بزرگ، ممکن و سهل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که در جهان پر تلاطم امروز که به دلیل جفا به ارزش‌ها و اصول انسانی و معنوی جوامع با بهانه‌های ساختگی برخواسته از صنعت و مدرنیته، بازگشت به اصول انسانی و ارزش‌های اجتماعی در کشورهای جهان شتاب گرفته است، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان برای فعالیت در بیستمین دوره، شعار «کودک و خانواده» را برگزیده است.

آزاد تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین، امن‌ترین و ابتدایی‌ترین نهادی است که کودک در آن اصول زندگی در جامعه را به بهترین شکل فراگرفته و به همین دلیل یک خانواده آرام و مبتنی بر اخلاق و ارزش‌های جامعه، انسانی مسئول و مؤثر به جامعه تحویل خواهد داد.

وی افزود: نیاز جامعه جهانی امروز به انسان‌هایی مسئول و با همت است تا بتوانند جهان را از خشونت و جنگ هایی که نتیجه آن آسیب مستقیم به کودکان است، نجات داده و طرح دوستی و مهربانی در جهان دراندازند.

استاندار همدان یادآور شد: توجه به نهاد خانواده و کارکردهای مهم آن مانند کانون مهم تداوم جوامع بشری و نهاد مهم تربیتی آینده‌سازان جهان اهمیت دارد و در این راه هنر متعهد می‌تواند نقشی ویژه ایفا کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که شرایط برگزاری بیستمین جشنواره ی تئاتر کودک و نوجوان در همدان را فراهم آوردند، گفت: کمال امتنان خود را از تمام هنرمندانی که با هنر خود برای دستیابی به جهانی به دور از خشونت و جنگ و زندگی کودکان در محیط امن خانواده تلاش می‌کنند، ابراز می‌دارم.

آزاد با آرزوی دنیایی شاد و پر از زیبایی برای کودکان و نوجوانان، افزود: امیدوارم بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بتواند به اهداف خود دست یافته و برای میهمانان و مردم استان روزهای پر خاطره‌ای به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/89003/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول