اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

کزج جزو 10 روستای نمونه کشور/ 93 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر کرده‌ایم

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: روستای کزج در خلخال جزو 10 روستای تاریخی و نمونه گردشگری کشور است که احیای آن به صورت ویژه و سنتی در دستور کار قرار گرفته است.

کزج جزو 10 روستای نمونه کشور/ 93 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات ساخت و ساز در اردبیل اظهار داشت: ما در طرح سرشماری که از ویژگی‌های مسکن روستایی است و در حال اجرا می‌باشد با سرکشی به 287 روستای بالای 20 خانوار استان اردبیل سعی خواهیم کرد به صورت نمونه اطلاعات کافی را از ویژگی‌های مسکن روستایی به دست آوریم تا در این زمینه در برنامه‌ریزی‌های آینده بتوانیم بر اساس اطلاعات و آمار درست عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل بیش از یک هزار و 21 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد، گفت: ما در سرشماری که تا 20 آبان ماه ادامه دارد ویژگی‌ها و برجستگی‌های روستا و ارزش بافت این مناطق و منابع درآمدی روستاییان را با توجه به ساخت و سازهایی که در آن انجام شده مد‌نظر گزارش کار قرار دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: ما در بحث عمران روستایی تهیه و اجرای طرح هادی و سند‌دار کردن خانه‌ها و مایملک روستاییان اقدامات خوبی را انجام دادیم به طوری که در روستاهای بالای 20 خانوار برای بیش از 730 روستا بدون در نظر گرفتن اعتبارات امسال تهیه طرح هادی را شاهد بودیم.

حاج‌علیزاده بیان داشت: ما در تهیه طرح هادی یک افق 10 ساله را مد‌نظر قرار می‌دهیم و تمام تلاشمان بر این است تا حجم عمده‌ای از کارها بر اساس این برنامه به افق 10 ساله تدارک دیده شود و نسبت به اجرایی شدن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مسئول تاکید کرد: در طرح هادی ما در بحث آسفالت معابر و خیابان‌ها جدول‌گذاری پیاده‌رو‌سازی و فضاهای ویژه روستاهای هدف گردشگری را مد‌نظر قرار دادیم به طوری که در روستای نمونه و تاریخی روستای کزج که به عنوان یکی از 10 روستای نمونه کشور است طرح‌های ویژه‌ای را اجرایی و عملیاتی کردیم.

حاج‌علیزاده ادامه داد: اگر منابع اعتباری ما اجازه دهد در سایر روستاهای با هدف گردشگری اقدامات زیربنایی و توسعه را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم اهدافمان را به شکل همه جانبه محقق کنیم.

تملک و واگذاری اراضی بایر در روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از صدور سند مالکیت برای ساکنان روستایی خبر داد و یادآور شد: بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه صدور سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد اقدامات لازم را انجام دادیم به طوری که تاکنون بیش از 93 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است.

وی مزایای این کار را تثبیت مالکیت روستایی و کاهش مهاجرت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در زمینه تملک و واگذاری اراضی بایر روستایی اقدامات خوبی انجام شده و بیش از 312 مورد واگذاری را شاهد بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: این اقدامات در حالی انجام می‌شود که مهاجرت معکوس به روستاها آغاز شده و یک حرکت جهشی را در این حوزه شاهد و ناظر بودیم.

انتهای پیام/62003/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول