اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 مهر تا 20 آبان ماه برگزار می‌شود

آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 8445 آبادی/ پاسخ روستائیان به پرسش آمارگیران

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از 20 مهر تا 20 آبان ماه سال جاری در 8445 روستای کشور اجرا می‌شود، گفت: روستائیان در این طرح آمارگیری به 100 سئوال پاسخ می‌دهند.

آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 8445 آبادی/ پاسخ روستائیان به پرسش آمارگیران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قربان محمدی بعداز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی به منظور ساماندهی مسکن روستایی با همکاری مرکز آمار ایران هر پنج سال یکبار در سطح کشور انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناخت ویژگی‌های عمومی روستاها، شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی روستایی، تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی برای واحدهای روستایی و دسترسی به اطلاعات به‌روز برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است.

محمدی خاطرنشان کرد: آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی کشور به منظور ساماندهی وضعیت سکونت در سکونتگاه‌های روستایی، طرح جامع بهسازی مسکن روستایی به سه هدف عمده توسعه مسکن متناسب با نیاز، طراحی و ساخت اصولی مسکن، توسعه مسکن شهر و روستا از سال 1379 در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت که با مطابقت اهداف کوتاه مدت و میان مدت طرح مذکور با برنامه‌های پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی کشور با پیشرفت چشمگیری در این زمینه حاصل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه اطلاع از ابعاد مختلف مسکن روستایی از اهمیت بسزایی برخوردار است به منظور شناخت وضعیت سکونت و مسکن روستاییان طرحی تحت عنوان طرح شناخت ویژگی‌های مسکن روستایی در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سال 92 در 8 هزار و 445 آبادی نمونه و 211 هزار و 684 واحد مسکونی نمونه مراجعه و آمارگیری به عمل خواهد آمد، افزود: در آذربایجان شرقی نیز از 391 روستا و 10 هزار و 861 واحد مسکونی روستایی آمارگیری به عمل می‌آید.

محمدی با بیان اینکه آمارگیری به صورت مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در روستا است، گفت: آمارگیری برای دستیابی به اطلاعات مربوط در سه پرسشنامه ثبت می‌شود که سوالات به نوع معبر، شماره پلاک، نوع واحد مسکونی، وضعیت سکونت افراد، عمر واحد مسکونی، مساحت زمین و زیربنا، وضعیت سند واحد مسکونی و نوع سازه بنا و ... است.

وی کسب آمار دقیق از وضعیت مسکن روستایی به صورت تخصصی، انجام مقایسه و ارزیابی میزان موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های اعمال شده در بخش مسکن روستایی و شناخت نقاط قوت و ضعف سیاست‌ها را از مزایای اجرای طرح آمارگیری عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: دقت و صحت اطلاعات آماری در این طرح ضامن تحقق هرچه سریع‌تر توسعه مسکن مقاوم روستایی در سال‌های آتی در روستاهای استان می‌شود.

محمدی گفت: براساس سرشماری سال 90، یک میلیون و 145 هزار نفر در قالب 318 هزار و 700 خانوار در روستاهای آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند که از نظر تعداد افراد ساکن در روستاها نسبت به سال 85، دو درصد کاهش داشته اما به لحاظ تعداد خانوار 18 درصد رشد دارد که نشان از کوچک شدن خانواده‌های روستایی دارد.

وی افزود: 40 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن، مقاوم سازی شده‌اند.‌

انتهای پیام/60002/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول