اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

دل‌جویی از فقرا و مستمندان از برکات عید قربان است

امام جمعه برازجان گفت: بهره‌گیری از تفریحات سالم و صله رحم، عیادت از بیماران و همچنین دل‌جویی از فقرا و مستمندان از جمله برکات و فرصت‌های عید قربان است که امیدوار هستیم بتوانیم به نحو شایسته از این برکات و فرصت‌ها بهره ببریم.

دل‌جویی از فقرا و مستمندان از برکات عید قربان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز عید قربان با تبریک عید قربان اظهار داشت: عید قربان در واقع عید بندگی و ربوبیت است و باید از تمام لحظات این ایام نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به برکات عید قربان افزود: این عید فرصت‌های زیادی برای مسلمانان فراهم می‌کند و برکات بسیار زیادی دارد.

امام جمعه برازجان، تقرب به خداوند را از فرصت‌ها و برکات این عید خواند و خاطرنشان کرد: خداوند انسان را آفرید و به عنوان اشرف مخلوقات قرار داد و بدون تردید عبادت و راز و نیاز با خداوند نیز ریشه در فطرت آدمی دارد و این عید موجبات نزدیک‌تر شدن انسان با خالق یکتا را فراهم می‌کند.

مصلح تصریح کرد: بهره‌گیری از تفریحات سالم و صله رحم، عیادت از بیماران و همچنین دل‌جویی از فقرا و مستمندان از جمله برکات و فرصت‌های عید قربان است که امیدوار هستیم بتوانیم به نحو شایسته از این برکات و فرصت‌ها بهره ببریم.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها و اصناف و مردم باید در این مراسمات حضوری باشکوه داشته باشند.

مصلح با اشاره به بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام ابراز داشت: در آستانه بازگشت حجاج هستیم و امیدواریم که بتوانیم فرهنگ صحیح استقبال و مهمانی دادن را نهادینه کنیم.

امام جمعه برازجان با انتقاد از ریخت و پاش و اسراف در مهمانی‌های حجاج افزود: حجاج در بازگشت باید به سنت ولیمه بسنده کنند و از اسراف و ریخت و پاش و تحمیل خرج‌های اضافی پرهیز کنند.

مصلح در ادامه با اشاره به ورود ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مسئله اهمیت زیادی دارد و مردم باید مشارکت بیشتر و موثرتری در ساخت این ضریح داشته باشند.

وی در پایان از حضور مردم در مراسم روز عرفه و همچنین نماز عید قربان تقدیر کرد.

انتهای پیام/2452/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول