اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

عدم اعزام 37 زائر خراسانی به عربستان/ حجاج در سلامت کاملند

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به عدم اعزام 37 زائر خراسانی به عربستان برای مناسک حج گفت: بازگرداندن این افراد به دلیل انصراف، بیماری و کشف مواد مخدر بوده است.

عدم اعزام 37 زائر خراسانی به عربستان/ حجاج در سلامت کاملند

عباس خداشناس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در مراسم حج امسال بالغ بر 9 هزار نفر از حجاج ایرانی از خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی اعزام شده‌اند.

وی در ادامه گفت: وضعیت جسمانی این حجاج مطلوب بوده و در مورد سلامت هیچ یک از این حجاج مورد خاصی گزارش نشده است.

خداشناس با بیان اینکه از این تعداد حجاج فقط یک مورد فوت گزارش شده که مربوط به یک زائر زن 70 ساله از تربت جام بوده گفت: بقیه زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: تمامی این حجاج آمادگی لازم برای انجام مناسک حج را دارند.

خداشناس افزود: اعزام این زائران از 23 شهریور از مشهد به مقصد مدینه منوره شروع و تا چهارم مهرماه ادامه داشت و پروازهای برگشت این زائران از 29 مهرماه به مقصد مشهد شروع و تا یازده آبان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه از بازگشت 37 نفر از این زائران از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد.

خداشناس دلایل بازگرداندن این افراد را انصراف، بیماری و تعدادی نیز کشف مواد مخدر اعلام کرد.

وی در رابطه با بازگرداندن 60 مورد افرادی که از فرودگاه عربستان بازگردانده شده‌اند تاکید کرد: ما از فرودگاه عربستان مورد برگشتی نداشته‌ایم و این تعداد از سازمان حج و زیارت اعزام نشده‌اند بلکه با ارائه ویزای آزاد و تقلبی و از طریق کشورهای ثالث به عربستان رفته و فرودگاه عربستان نیز آنها را عودت داده است.

وی همچنین در مورد شیوع آنفلوآنزای پرندگان در عربستان تاکید کرد: در بین حجاج ایرانی موردی از هیچ نوع بیماری خاص وجود نداشته و جای هیچ نگرانی در این مورد نیست.

خداشناس در رابطه با ذبح قربانی‌های حجاج در عربستان گفت: تمامی ذبح‌ها در کشتارگاه‌های مخصوص محل قربانی انجام گرفته و گوشت آن نیز بین نیازمندان کشورهای اسلامی از جمله کشورهای آفریقایی تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/2202/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول