اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

ریشه تمام فتنه‌ها صهیونیزم جهانی است

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به فتنه‌های اخیر در جهان اسلام، ریشه تمام فتنه‌های اخیر در دنیای اسلام را صهیونیزم جهانی و آمریکا عنوان کرد.

ریشه تمام فتنه‌ها صهیونیزم جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز عید قربان در آستان هلال بن علی(ع) آران و بیدگل اظهار داشت: امروز، استکبار جهانی از نقاط ضعف امت‌های اسلامی سوء استفاده کرده و شیرازه جوامع اسلامی را متلاشی می‌کند.

وی ظهور جریان‌های تکفیری را تهدیدی برای جهان اسلام ذکر کرد و گفت: این جریان‌های کاذب به نام دین و زیر پرچم اسلام دست به قتل و غارت مسلمانان زده و به نوامیس آنها تعدی می‌کنند.

خطیب نماز عید قربان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: حضور غربی‌ها و به ویژه گروه‌های تکفیری در بحرین، عراق، افغانستان و پاکستان سبب شده که شاهد جرم بی‌حد و حصر دشمنان اسلام و قتل و غارت مسلمانان باشیم.

به گفته وی برخی مسلمانان دچار نوعی انحراف فکری شده‌اند و بر اساس برخی فتواهای بی‌اساس علمایشان راه را به بیراهه رفته‌اند.

موسوی در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک عید سعید قربان به جهان اسلام، بیان داشت: عید قربان، در حقیقت مظهر و جلوه عظمت مسلمانان و روز تجلی قدرت اسلام است.

وی با اشاره به آثار و برکات با ارزش عید قربان گفت: این عید روز اطاعت و عبودیت خداوند، جشن غلبه بر وسوسه‌های شیطانی و گذشت، ایثار و همدردی با مستمندان و فقرا است.

امام جمعه آران و بیدگل یادآور شد: عید قربان بدین جهت تشریع شده است که امت اسلامی به پیروی از ابراهیم خلیل‌الله(ع) از مادیات و تعلقات دنیوی خود گذشته و به تقوای قلب برسد.

موسوی، تقوا و به ویژه تقوای قلب را بهترین سرمایه انسان‌ها خواند و عنوان کرد: تقوای قلب برای کسانی است که در قلبشان کسی جز خداوند جایی ندارد و آنچه نصیبشان می‌شود بهشت ذاتی است.

وی، قربانی کردن در روز عید قربان را از سنت‌های بسیار پسندیده این روز دانست و افزود: در عید قربان بایستی همراه با بریدن حلقوم قربانی، حلقوم حرص و طمع را نیز برید چراکه این از شعائر الهی محسوب می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مراسم حج، گفت: دو موضوع وحدت بین مسلمین و توجه به مشترکات و دشمن‌شناسی در مقابله با فتنه‌های دشمن که در پیام معظم‌له بدان اشاره شده است، راهکارهای ارزشمندی در راستای مقابله با نقشه‌های دشمنان علیه اسلام به شمار می‌رود.

پس از خطبه‌های نماز عید قربان در آران و بیدگل، سنگ مقبره آیت‌الله ملا محمدعلی آرانی، جهت نصب در ملجأ ایشان در شهر گلپایگان، طی مراسمی رونمایی و انتقال داده شد.

آیت‌الله ملا محمدعلی آرانی از علمای بزرگ قرن سیزدهم در آران و بیدگل است که در سال 1244 رحل سفر به سرای باقی کشید و اکنون در یکی از مساجدی که خود در شهر گلپایگان بنا کرده به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول