اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بزرگواری در گفت‌وگو با فارس:

فصل فتنه‌گری در دانشگاه‌ها گذشته است / دانشگاه یاسوج باید اسلامی اداره شود

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: دانشگاه یاسوج باید اسلامی اداره شود و قبل از هر چیز به تولید علم کمک کند.

فصل فتنه‌گری در دانشگاه‌ها گذشته است / دانشگاه یاسوج باید اسلامی اداره شود

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به این سئوال که نظر شما در مورد تغییر رئیس دانشگاه یاسوج چیست، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم این‌که در استان ما باب شده هر مدیری تغییر می‌کند آن را به فردی و یا نماینده‌ای نسبت می‌دهند که خلاف واقع است و کسی نمی‌تواند به صورت شخصی افراد را معرفی کند و ما همچنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهیم.

رئیس سابق نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج با انتقاد شدید از چنین شائبه‌هایی که در کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر جای دیگر کشور وجود دارد، تصریح کرد: من هم شنیده‌ام که نیرویی برای دانشگاه یاسوج به عنوان رئیس مطرح شده که شناخت من از رمضانی تنها به دورانی باز می‌گردد که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در یاسوج حضور داشتم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز این سخن که تغییر در هر دولتی که صورت می‌گیرد امری طبیعی است، خاطرنشان کرد: اما باید بدانیم که دانشگاه از هر نظر به لحاظ موقعیتی که داشته با دیگر جاها تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام بزرگواری با بیان این‌که در سال‌هایی دانشگاه از مسیر اصلی خود خارج شد و رسالت خود را که همان تولید علم است فراموش کرد، افزود: اما امروز دیگر وضعیت فرق کرده و فصل فتنه‌گری برخی جریان‌ها در دانشگاه‌ گذشته و باید در این محیط مقدس قبل از هر چیز به تهذیب و تعلیم پرداخته شود.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت در دانشگاه شرایط خاص خود را دارد که باید با ظرافت در آن کار کرد و قشر جوان را به سمتی هدایت کنیم که مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید در مسیر خواسته‌ها و مطالبات رهبری و در جهت اسلامی شدن حرکت کند و امروز هر کسی با هر سلیقه‌ای که در راس مدیریت دانشگاه قرار می‌گیرد ناچار و ملزم به این کار است.

حجت‌الاسلام بزرگواری دانشگاه یاسوج و مدیریت آینده آن را از این قاعده مستثنی ندانست و افزود: هر کسی که در این دانشگاه مدیریت می‌کند ابتدا باید نگاه عادلانه‌ای به همه امور از جمله در بحث اساتید و دانشجویان داشته باشد و دوم این‌که اجازه فتنه‌گری در دانشگاه را به هیچ شخص و گروهی ندهد که در صورت وقوع چنین امری قبل از هر چیز خود مدیران ضرر می‌کنند.

وی ارتباط دانشگاه با صنعت و کار و تولید را در استان مناسب ندانست و گفت: ارتباط هیچ یک از دانشگاه‌های ما با حوزه کار و تولید خوب نیست و به صراحت می‌گویم که در تولید علم ضعیف عمل کرده‌ایم.

انتهای پیام/2571/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول