اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم:

قربانی احیای شعائر الله است

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم گفت: اثر قربانی کردن در کوتاه مدت رفع احتیاجات مستمندان و احیای شعائر الله است و در دراز مدت دستیابی به جامعه‌ای است که فقیری در آن وجود ندارد.

قربانی احیای شعائر الله است

محمد بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: قربان از ریشه قرب و تقرب و به معنای نزدیکی است، بنابراین هر چیزی که باعث تقرب و نزدیکی به خداوند باشد را قربانی می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: این‌که انسان از چیزی که دوست دارد و برایش عزیز است بگذرد و برای رضای خدا آن را در راه او بدهد مهم و باارزش است.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به هدف نهایی زندگی یک مسلمان گفت: تقرب و نزدیکی به خداوند که روز و ساعت خاصی ندارد و یک مومن تمام روز و شبش و تمام ساعات و دقایقش با هدف جلب رضایت الهی، نزدیکی به او و با یاد خدا می‌گذرد.

وی عنوان کرد: هدف این است که هر چه بیشتر از تعلقات کوچک دست بکشیم و بیشتر به خدا تقرب پیدا کنیم و بالاترین سعادت یک انسان در نزدیکی به خداوند تعریف شود.

بهرامی ادامه داد: ‌اگر این هدف محقق شد، عید واقعی یک مخلوق رقم خورده است.

وی تصریح کرد: برای یک مومن بالاترین هدف کسب رضایت مولایش است و اگر به این هدف رسید این توفیق به برگزاری یک جشن مهم نیاز دارد.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم عنوان کرد: غلبه بر نفس اماره به عنوان جهاد اکبر تعیین شده و اگر کسی در این جهاد به پیروزی برسد، بزرگترین جشن‌ها را باید برپا کند.

وی با اشاره به اهداف قربانی کردن گفت: از طرفی باید به یاد فقرا، همنوعان و مستضعفین باشیم و طبق آیات قرآن و روایات ائمه بدانیم خداوند در مال ما سهمی برای آن‌ها قرار داده است.

بهرامی ادامه داد: از طرفی دیگر باید از مال و اموال خود و آنچه در نزد ما عزیز است در راه خدا بگذریم و بر نفس خود غلبه کنیم.

وی به مهم‌ترین درس عید قربان اشاره کرد و افزود: از حضرت ابراهیم(ع) خواسته شد تا اسماعیل را به قربانگاه ببرد تا آزمونی از ابراهیم گرفته شود که آیا حاضر است برای اطاعت امر الهی و جلب رضایت او بر نفس خود غلبه کند و از عزیزترین چیزها بگذرد؟

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم با بیان این‌که توجه به مستضعفان و دوری از تعلقات برنامه همیشگی اسلام است، گفت: اثر قربانی کردن در کوتاه مدت رفع احتیاجات مستمندان و فقرا و احیای شعائر الله است و در دراز مدت دستیابی به جامعه‌ای است که فقیری در آن وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: اثر دیگر قربانی رسیدن به جامعه‌ای است که در آن هدف اول خدا است و تقوای الهی در میان افراد وجود داشته باشد.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول