محمد بهرامی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: قربان از ریشه قرب و تقرب و به معنای نزدیکی است، بنابراین هر چیزی که باعث تقرب و نزدیکی به خداوند باشد را قربانی میگویند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه انسان از چیزی که دوست دارد و برایش عزیز است بگذرد و برای رضای خدا آن را در راه او بدهد مهم و باارزش است.
دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به هدف نهایی زندگی یک مسلمان گفت: تقرب و نزدیکی به خداوند که روز و ساعت خاصی ندارد و یک مومن تمام روز و شبش و تمام ساعات و دقایقش با هدف جلب رضایت الهی، نزدیکی به او و با یاد خدا میگذرد.
وی عنوان کرد: هدف این است که هر چه بیشتر از تعلقات کوچک دست بکشیم و بیشتر به خدا تقرب پیدا کنیم و بالاترین سعادت یک انسان در نزدیکی به خداوند تعریف شود.
بهرامی ادامه داد: اگر این هدف محقق شد، عید واقعی یک مخلوق رقم خورده است.
وی تصریح کرد: برای یک مومن بالاترین هدف کسب رضایت مولایش است و اگر به این هدف رسید این توفیق به برگزاری یک جشن مهم نیاز دارد.
دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم عنوان کرد: غلبه بر نفس اماره به عنوان جهاد اکبر تعیین شده و اگر کسی در این جهاد به پیروزی برسد، بزرگترین جشنها را باید برپا کند.
وی با اشاره به اهداف قربانی کردن گفت: از طرفی باید به یاد فقرا، همنوعان و مستضعفین باشیم و طبق آیات قرآن و روایات ائمه بدانیم خداوند در مال ما سهمی برای آنها قرار داده است.
بهرامی ادامه داد: از طرفی دیگر باید از مال و اموال خود و آنچه در نزد ما عزیز است در راه خدا بگذریم و بر نفس خود غلبه کنیم.
وی به مهمترین درس عید قربان اشاره کرد و افزود: از حضرت ابراهیم(ع) خواسته شد تا اسماعیل را به قربانگاه ببرد تا آزمونی از ابراهیم گرفته شود که آیا حاضر است برای اطاعت امر الهی و جلب رضایت او بر نفس خود غلبه کند و از عزیزترین چیزها بگذرد؟
دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه توجه به مستضعفان و دوری از تعلقات برنامه همیشگی اسلام است، گفت: اثر قربانی کردن در کوتاه مدت رفع احتیاجات مستمندان و فقرا و احیای شعائر الله است و در دراز مدت دستیابی به جامعهای است که فقیری در آن وجود نداشته باشد.
وی عنوان کرد: اثر دیگر قربانی رسیدن به جامعهای است که در آن هدف اول خدا است و تقوای الهی در میان افراد وجود داشته باشد.
انتهای پیام/78003/م30/آ3004