اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

روز عرفه فرصتی برای درمان بیماری‌های روحی است

امام جمعه میاندوآب گفت: روز عرفه فرصت مغتنمی برای درمان بیماری‌های روحی و ناهنجاری‌های رفتاری است.

روز عرفه فرصتی برای درمان بیماری‌های روحی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در جمع روحانیون میاندوآب در مصلی این شهر، اظهار داشت: عید سعید قربان و روز عرفه مانند سایر ایام‌الله فرصت مناسبی برای دور شدن از گناه، کج‌فکری و ناراحتی‌های روحی و رفتاری است.

وی بر لزوم مبارزه با حسد در این روز فرخنده تاکید کرد و افزود: صفت رزیله حسادت مخل اتحاد، همدلی و مانع سعادت ابنای بشر است، بنابراین در فرصت پیش آمده و عید سعید قربان باید آثار هرگونه صفت ناپسند از جمله حسادت، نفاق و دورویی را از خودمان دور کنیم.

قهرمانی بر لزوم پرورش روح و تحکیم ایمان با یاری خداوند در این ایام تاکید کرد و ادامه داد: باید رفته‌رفته خود را در مسیر تبدیل شدن به یک انسان متعالی قرار دهیم، لازمه آن تلاش برای خودشناسی، خداشناسی، شناخت آخرت و شناخت پیامبران الهی است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به ضرورت توجه تمام مسلمانان به مقوله خودسازی، بیان داشت: پرورش نفس با کمالات الهی، توبه از گناهان و بازگشت به سوی خداوند و دوری از صفات نکوهیده نخستین قدم برای موفق شدن در خودسازی است.

وی دل کندن از تعلقات دنیوی و رو به سوی خدا کردن را مهم‌ترین پیام عید قربان دانست و ادامه داد: دوری از خود برتربینی و تلاش برای تواضع و ایثار از جمله ویژگی‌های یک انسان کامل قلمداد می‌شود که این ویژگی‌ها را به تدریج باید در خود ایجاد کنیم تا به مرتبه‌ای از رشد و کمال برسیم.

امام جمعه میاندوآب با اظهار به اینکه در روز عرفه و عید قربان نباید خود را از فیض ارتباط با خالق محروم کنیم، بیان داشت: خواندن ادعیه مختلف از جمله دعای امام حسین (ع) و دعای عرفه برای این روز توصیه شده است، که باید همراه جوانان خود در مراسم‌های قرآنی و معنوی حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/61002/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول