اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس تأکید کرد

استجابت دعا و توبه در شب عرفه

امام جمعه سلماس گفت: شب عرفه از شب‌های پربرکت برای مسلمانان است و در این شب حاجات بندگان مخلص خداوند برآورده می‌شود.

استجابت دعا و توبه در شب عرفه

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اعمال مستحب در روز عرفه، اظهار داشت: زیارت امام حسین (ع) در این روز برابر هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد و بلکه بیشتر از این‌ها است.

وی به روایات متعددی در ارتباط با زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه اشاره کرد و اذعان داشت: در روایات آمده است اگر کسی در این روز قبر آن حضرت را زیارت کند، ثوابش کمتر از کسی که در عرفات باشد، نیست و حتی بیشتر است.

موسوی خاطرنشان کرد: شب عرفه از شب‌های پربرکت برای مسلمانان است و در این شب حاجات بندگان مخلص خداوند برآورده می‌شود. در شب عرفه توبه پذیرفته و دعا مستجاب می‌شود و کسی که در این شب به عبادت مشغول باشد، اجر صد و هفتاد سال عبادت را کسب خواهد کرد.

وی با اشاره به باز شدن در رحمت پروردگار به سوی بندگانش در روز عرفه، تصریح کرد: گناهکاران در این روز چشم امید خود را به درگاه خداوند متعال می‌دوزند و به خداوند نزدیک می‌شوند.

موسوی گفت: عرفات منطقه وسیعی با مساحت 18 کیلومتر مربع در شرق مکه قرار دارد و حجاج در روز نهم ذی‌الحجه از ظهر تا غروب در این منطقه حضور دارند. روز عرفه روز دعا و نیایش و تضرع به درگاه احدیت و اعتراف به گناهان و تأمل و تدبر در قدرت و عظمت حق تعالی است.

انتهای پیام/61010/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول