اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قرچک:

6 مرکز مذهبی شهرستان قرچک میزبان دعای عرفه است

فرماندار شهرستان قرچک روز عرفه را روز بندگی خدا دانست و شش مرکز مذهبی شهرستان قرچک را برای برگزاری دعای عرفه اعلام کرد.

6 مرکز مذهبی شهرستان قرچک میزبان دعای عرفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی فرمانداری قرچک، رضا ریاحی با اشاره به اینکه روز عرفه یکی از روزهای پرخیر و برکت خداوند است، اظهار داشت: در این روز درهای رحمت و برکت خداوند متعال بر روی انسان باز می‌شود تا گناهان مردم بخشیده شود.

فرماندار شهرستان قرچک ادامه داد: تقویت ایمان فردی، دعا کردن و پیوند انسان با خدا، قبولی طاعات توسط مخلوق و خالق، خودسازی و همچنین آمرزش گناهان از جمله دستاوردهای عرفه است.

وی افزود: روز عرفه فرصتی برای پاکسازی قلب و جسم انسان از گناه است و زمان بسیار مهمی برای عبادت و حاجت خواستن بندگان از درگاه خداوند متعال به شمار می‌آید.

ریاحی با اشاره به اینکه خداوند قادر و متعال روز عرفه را برای پاکی انسان از گناه قرار داده تا با پاکسازی درون خود به درجات رفیع بندگی دست یابد، گفت: روز عرفه مقدمه‌ای بسیار عالی و فرصتی بسیار مهم برای نزدیکی بنده به خالق است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک در خصوص جایگاه بالا و ارزشمند دعای روز عرفه اظهار داشت: دعای روز عرفه از معروف‌ترین دعاها با مضامین عارفانه‌ای چون شناخت و تضرع به درگاه خداوند متعال است.

وی بیان داشت: امروز همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار و متدین شهرستان قرچک در محل مقبره شهدای گمنام این شهرستان گرد هم می‌آیند تا در مراسم پر فیض دعای روز عرفه شرکت کنند و به درگاه خداوند باری تعالی تقرب جویند.

ریاحی با اشاره به اینکه روز عرفه، روز بریدن از خاک و پیوند با افلاک است، گفت: به غیر از مقبره شهدای گمنام در 6 مکان مذهبی این شهرستان دعای عرفه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: مسجد حضرت ابوالفضل، امامزاده ابراهیم (ع)، امامزاده بی بی زبیده (ع)، مسجد مهدیه داودآباد، مسجد باب‌الحوائج (ع)، مسجد امام رضا (ع) مخابرات، 6 مرکز مذهبی می‌باشند که دعای پرفیض عرفه در آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول