اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

عرفه فرصتی برای عروج عرفانی به عرش الهی

عرفه پرواز عارفانه به عرش الهی است، پروازی از کجی‎ها به شاه‌راه هدایت و قوت قلب‎های بیداری است که در راه مانده‎اند، اما عزم رفتن دارند، عرفه زمزمه گرمی است که اشک را بر سیلای نگاه حاجیان جاری ساخته است.

عرفه فرصتی برای عروج عرفانی به عرش الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چون خس دورافتاده‎ای در سرزمین عرفات سراسیمه و مشتاق به سویت می‎آیم تا بی‎تا‎ب‎تر از همیشه در قبله‎گاه آسمانیت نماز عشق به پا کنم و لبیک‌گویان به سویت عازم شوم، می‎آیم تا دست‎هایم را با درب حریم عشقت آشتی دهم و زبانم را جز برای ذکر تو مچرخانم.

الهی به ترنم نوایی که از لبان تشنه مولایم حسین(ع) برآمد آمده‎ام در صحرای خلوص و بندگی تا به لقای درگاهت نائل آیم.

پیشانی شرمسارم را بر کعبه وجودت نهاده و سجده برآورده‎ام ای معبود من، می‎دانم این سیمای غم گرفته و گناه‎کار من از درگاه عشق تو نومید باز نخواهد گشت، آن‎گاه که جانم را با تکاپوی بندگی روانه آسمان زلال عرفه می‎کنم.

جانان من! لب به ثنای تو باز گشوده و قامت در برابر عظمت وجود لامتناهیت خم کرده‎ام تا دستانم را به مهر بفشاری و من تا دل هست سر از دل دادگیت بر ندارم.

عرفه پرواز عارفانه به عرش الهی است، پروازی از کجی‎ها به شاه‌راه هدایت و قوت قلب‎های بیداری است که در راه مانده‎اند، اما عزم رفتن دارند، عرفه زمزمه گرمی است که اشک را بر سیلای نگاه حاجیان جاری ساخته تا دل را برای رسیدن به رب یاری کند.

تنها میراث وجودیم ادعیه‎ای است که ضمانت اجابشان را دادی و مرا از مسیر دل به سمت عشق رهنمون ساخته‎ای، جانا چه شخص از مهربانی تو ناامید تواند شد وقتی تو عشق را در کویری برهوت به غایت رسانده‎ای و فرجام دلدادگی و بندگی را فردوس قرار دادی.

آنقدر برایم ظاهر و شناخته شده‎ای که گر سر بر آستان جانانت نهم، نه بیراهه خواهم رفت و نه به دیگری محتاج خواهم شد.

باد‌های موافق در صحرایی به عظمت عرفات به پرواز درآمده‎اند تا این خس دور‌افتاده از میدان بندگی را دوباره از فرش به عرش برساند، حاجیان در تکاپوی عشق و اجابت مدد می‎طلبند و به سوی جمال نور حرکت می‎کنند و آفاق روشن‎تر از همیشه چراغ راهنمای دل‎های بیدار و مصمم است.

فوج فوج فرشتگان لب به دعا گشوده و حاجیان را همراهی می‎کنند، امروز روز عرفات است، روزی که دستان حسین (ع) آسمان را دخیل بسته بود در خود حیران نموده، دشت به غوغای دل شوریده سرسلسله عشق، درآمده  و کوی یار بر دام حسین(ع) بوسه می‎زند.

امروز روز عرفه است، روزی که دنیا عظمت خداوند را سوگند می‎خورد و بر مقام ربانیش توکل می‎جویند، تا معرفت خویش را محک زنند و آمال و آرزوهای خویش را متعالی کنند، راه از صحرای عرفات تا عرش الهی تنها مسیر گذر آنانی است که ثارالله لوح اجابت دعایشان را انگشت زده است.

فرشتگانی که لب به استغفار گشوده و عجز خویش در برابر توانایی پروردگار را فریاد بر می‎آورند، عرفه پر از رموز شور و شیدایی است که حاجیان امروز به خوشه‌چینی معرفتش می‎روند و جان‎های نیازمند خویش را با باران استجابت معطر می‎کنند.

عرفه پرواز عارفانه به عرش الهی است، پروازی از کجی‎ها به شاه راه هدایت، عرفه قوت قلب‎های بیداری است که در راه مانده‎اند، اما عزم رفتن دارند، عرفه زمزمه گرمی است که اشک را بر سیلای نگاه حاجیان جاری ساخته تا دل را برای رسیدن به رب یاری کند.

حلاوت زمزمه یارب یارب بر کرانه عرفات می‎پیچد، الهی بندگان آمده‎اند به آغوش مهربانیت پناه جسته‎اند، الهی این شعف جان را به شعله نورت وصل نما و دور افتادگان از حریم عشقت را بپذیر، الهی آمده‎ایم اگر چه کمی دیر، اما با چشمانی اشکبار و دستانی ملتمس بر دعای عرفات دخیل بسته‎ام، مبادا دل‎های ناامیدمان را از درگاهت رد کنی.

انتهای پیام/63019/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول