اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز عرفه، روز تمرین بندگی و روز خدایی شدن است

روز عرفه روزی برای تمرین بندگی و روزی برای ستایش خالصانه الهی و روز خدایی شدن است.

روز عرفه، روز تمرین بندگی و روز خدایی شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، 9 روز از ماه ذی‌الحجه می‌گذرد و امروز عرفه روز بخشش و غفران فرا رسیده است و روزی است که توبه کردن از گناه می‌تواند پرونده‌های سیاه را سپید نماید و امروز روز اجابت دعا است.

روز عرفه از ایام باشکوه و عظیم است و روزی است که خداوند در‌های آسمان را برای پذیرش تضرع‌های عاشقانه‌ بندگان می‌گشاید و بهترین فرصت برای بازگشت انسان به اصل و جایگاه اعلی اولیه‌اش فراهم می‌شود.

ولی باز هم پروردگار مهربان و بخشایشگر ما را می‌خواند، دعوتمان می‌کند و می‌خواهد همچون شب قدر به ارزش و منزلت خود نائل شویم و روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و از آن سوی سفره جود خود را برای آنها گسترانیده است.

روز عرفه روز اشک و ناله زدن و روز بریدن از خاک و پیوند با افلاک و همچنین روز توسل به خداوند است و روزی است که همه درهای آسمان برای بندگان باز می‌شوند و روزی است که باید نهایت بهره را از این فرصت ببریم.

امروز با تمام وجود فریاد می‌زنیم و تلاش داریم، تا با باران عرفه سیراب شویم و در زلال آفتاب نگاه پروردگار، عاشقانه زمزمه می‌کنیم.

در این روز دست‌های خالی خود را به سوی پروردگار بی‌نیاز بالا می‌بریم و دائما دعا می‌کنیم و زمزمه می‌کنیم که خدایا در این روز گناهان ما را بخشش و ما را مورد عفو بخشش قرار بده.

امروز خداوند را از اعماق وجودمان می‌خواهیم و از او یاری می‌طلبیم و می‌خواهیم که لحظه‌ای ما را به خود واگذار نکند و رحمتش همیشه شامل حال ما شود.

امروز بهترین فرصت است و این لطفی است که شامل حال بندگان شده است و فرصتی است، برای جبران همه کارهایی که در انجام آنها کوتاهی کرده‌ایم.

امروز برای همدیگر دعا کنیم، زیرا دعای بنده‌ای در حق بنده دیگر زودتر اجابت می‌شود و از خداوند بخواهیم که در ظهور و فرج امام زمان (عج) تعجیل کند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، مراسم پر فیض دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در بروجرد در مسجد امام خمینی (ره) راس ساعت 15 عصر قرائت می‌شود.

گزارش از مرجان سلیمانی

انتهای پیام/85005/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول