اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی نکا:

خرید دام قربانی از محل مجاز انجام شود

رئیس دامپزشکی شهرستان نکا گفت: خرید دام قربانی از محل مجاز تهیه دام و ذبح قربانی انجام شود.

خرید دام قربانی از محل مجاز انجام شود

محمدحسن مرتاضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: محل‌های فروش دام زنده با همکاری شهرداری در نکا در نظر گرفته شده است و مشکلی برای خرید از این سه مکان وجود ندارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی تمامی دستگاه‌‌‌های مرتبط، برنامه‌های عملیاتی بازرسی و نظارت بر دام‌های قربانی در سال‌جاری فراگیرتر از سال‌‌های گذشته انجام می‌شود.

مرتاضی ادامه داد: در محل عرضه دام زنده، دکتر دامپزشک، کاردان بهداشتی مستقر هستند و کنترل بر دام به طور کامل انجام می‌شود.

وی گفت: برای ذبح شرعی نیز یک روحانی در محل اداره مستقر شده است و با استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار، دام‌های غیر شرعی و بیمار از دایره فروش خارج می‌شوند.

مرتاضی برنامه عملیاتی بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی را شامل مواردی از جمله ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل، نظارت بهداشتی و شرعی در استان، شبکه ‌های تابعه در قالب پرسنل فنی دامپزشکی از ساعت هفت تا 13، تدارک تجهیزات مناسب شامل روپوش سفید، گوشی معاینه، ترمومتر، وسائل لازم برای بازرسی بهداشتی گوشت، چکمه، کلاه، پیش‌بند، ماسک و دستکش سفید عنوان کرد.

رئیس دامپزشکی نکا تصریح کرد: همچنین تمامی مکان‌‌های مناسب برای استقرار اکیپ‌ها قبل از آغاز طرح با استفاده از تجربیات سنوات گذشته شناسایی و تعیین شده است.

مرتاضی تاکید کرد: ارائه تمامی خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه در مکان‌های مشخص به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های عید قربان اعمال می‌شود و مردم دام‌های قربانی خود را از میدان‌های عرضه دام خریداری کنند.

مرتاضی از دامداران خواست تا از تجمع در محل‌هایی غیر از محل عرضه دام جلوگیری و دام تنها در محل مورد نظر توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه دام‌های کشتار شده دارای امحاء و احشایی هستند که ممکن است موجب بروز بیماری‌های انگلی شود، ادامه داد: امیدواریم ضایعات باقیمانده از دام‌ها بعد از قربانی توسط شهرداری در اسرع وقت جمع‌آوری و از شهر خارج شود تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/86002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول