اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

عرفه فرصت مناسبی برای خودشناسی است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: همه لحظه‌های روز عرفه فرصت مغتنمی برای خودشناسی قلمداد می‌شود.

عرفه فرصت مناسبی برای خودشناسی است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روز عرفه قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: از برکات معنوی، اجتماعی و سیاسی این روز فرخنده نباید غفلت ورزید، پس راه را برای رسیدن به خودشناسی باید بیش از پیش هموار کنیم.

وی با اشاره به اینکه روز عرفه از ابعاد مختلف خداشناسی، انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی برخوردار است، ادامه داد: در این روز می‌توانیم بیش از پیش خود را به خداوند نزدیک کرده و برای دست شستن از تعلقات دنیوی و اندیشیدن به سرای باقی خود را آماده کنیم.

باقری با اشاره به اینکه روز عرفه از جوانب تربیتی نیز برخوردار است، اضافه کرد: روز عرفه به معنای از خود فارغ شدن و به دیگری اندیشیدن نیز تعبیر می‌شود، پس باید ضمن اینکه برای رشد فکری و پرورش روحی خود تلاش می‌کنیم دیگران را هم در این مسیر معنوی قرار دهیم.

امام جمعه شاهین‌دژ فرا رسیدن عید قربان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: عید سعید قربان به معنای قربانی کردن خواهش‌های نفسانی و فکر کردن به مقام بالاتر و جایگاهی رفیع‌تر در جهان هستی است، بنابراین باید آداب خاص این روز را هم به جا آوریم.

انتهای پیام/61002/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول