اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خدمتی دیگر در حوزه بهداشت و سلامت کهگیلویه و بویراحمد

امکان عمل جراحی پروستات با لیزر در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد

برای نخستین بار امکان عمل جراحی با لیزر پروستات و سنگ شکن کلیه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج فراهم شد.

امکان عمل جراحی پروستات با لیزر در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز با حضور پرفسور کانتز از آلمان، امکان عمل جراحی پروستات و سنگ‌شکن با لیزر برای نخستین‌بار در استان کهگیلویه و بویراحمد و در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج فراهم شد.

امیر عنبری در این مراسم اظهار کرد: انتظار می‌رود که مسئولان استانی به خصوص سازمان‌های بیمه‌گر همکاری لازم را در خصوص پوشش بیمه خدمات این دستگاه به عمل آورند و هزینه‌های مصرفی هر عمل را متقبل شوند.

مدیرعامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه این امکان مهم برای نخستین‌بار در استان کهگیلویه و بویراحمد با راه‌‌اندازی دستگاه لیزر پروستات و سنگ‌شکن فراهم شده است، ادامه داد: امید است با همکاری همه جانبه این فرصت مهم موجب ارتقای سطح خدمات درمانی به مردم و بیماران شود.

انجام عمل جراحی پروستات با لیزر در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

صدرالله محرابی، جراح و فوق تخصص کلیه نیز در این مراسم گفت: یکی از آخرین تکنولوژهای درمان سنگ کلیه و همچنین درمان کم‌تهاجمی، بزرگی خوش‌خیم پروستات و سرطان‌های پروستات مثانه به خصوص در افراد پر خطر که امکان عمل جراحی آنها به روش جراحی باز و با دستگاه‌های معمول امکان‌پذیر نمی‌باشد، استفاده از این روش درمانی است.

وی به مزایای این دستگاه اشاره کرد و ابراز داشت: این دستگاه علاوه بر موفقیت بالا، دارای عوارض کم بوده و مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان و عوارض بعدی آن را کاهش می‌دهد.

محرابی یادآور شد: در حال حاضر تعداد انگشت ‌شماری از این دستگاه در کشور وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده از سال قبل تاکنون و با حمایت ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خریداری شد.

این جراح فوق تخصص کلیه، هزینه‌ این دستگاه را بالغ بر 200 هزار دلار اعلام کرد و افزود: با حضور پروفسور کانتز از کشور آلمان این دستگاه از امروز در اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با راه‌اندازی دستگاه مذکور شاهد ارتقای خدمات فوق تخصصی، اندویورلوژی و به طبع آن ارتقای سطح سلامت مردم استان و استان‌های همجوار باشیم.

محرابی تنها مشکل عمده استفاده از این دستگاه را هزینه نسبتا بالای مواد مصرفی مورد استفاده دستگاه دانست و اضافه کرد: تقبل و تامین هزینه‌های این دستگاه از طرف سازمان‌های بیمه‌گر بسیار ضروری است.

انتهای پیام/82005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول