اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آذربایجان غربی خبر داد

آزادی 50 زندانی مالی در ارومیه

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: 50 نفر از زندانیان که زیر 10 میلیون تومان بدهی داشتند انتخاب و با اختصاص یک میلیارد ریال، بدهی این زندانیان پرداخت و موجبات آزادی آنان فراهم شد.

آزادی 50 زندانی مالی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه توکل حیدری صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتی که در خصوص نتایج سفر رئیس قوه قضاییه به آذربایجان غربی، در سالن ولایت دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: با بررسی مسائل و مشکلات قضایی آذربایجان غربی حضور ریاست قوه قضاییه برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی استان از نزدیک و به صورت مشهود لازم و ضروری بود.

وی ادامه داد: در این راستا سفر رئیس قوه قضاییه به استان از اولویت‌های حوزه رئیس قوه قضاییه بود که مقدمات سفر انجام شد و در 17 مهر ماه سال جاری رئیس قوه قضائیه در راس هیئتی بلند پایه از مسئولان عالی قوه قضاییه از جمله ریاست دیوان عالی کشور، وزیر دادگستری، معاون نخست قوه قضائیه و سایر معاونت‌ها به آذربایجان غربی سفر کردند.

وی یادآور شد: امتیاز و تفاوتی که این سفر با سایر سفرهای استانی داشت این بود که قبل از ورود رئیس قوه قضاییه حدود 10 روز قبل یک هیئت بلند پایه تحت مسئولیت معاونت راهبردی قوه قضاییه وارد استان شده و از همه واحدها و سازمان‌های قوه قضاییه و شهرستان‌ها و بخش‌ها تابعه بازدید کردند.

حیدری افزود: در این بازدیدها نقاط قوت، ضعف و عملکرد دادگستری استان و سازمان‌های تابعه بررسی و جمع‌بندی شد و چکیده بررسی‌ها به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

وی ابراز داشت: نخستین هدف سفر بررسی مسائل و مشکلات قضایی استان بود و مرحله دوم دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با کارکنان و قضات دستگاه قضایی استان، دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و دیدار با علما و روحانیون از برنامه‌های رئیس قوه قضاییه به استان بود.

حیدری اضافه کرد: روز دوم 18 مهر ماه به 14 شهرستان تابعه 14 هیئت که راس آن‌ها معاونین قوه قضاییه بودند سفر کردند و در این سفر ابتدا در مزار شهدا حضور یافته و پس از آن در دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه حضور یافته و به بررسی مشکلات دستگاه پرداختند و بعد در شورای اداری شهرستان‌ها حضور یافتند.

وی عنوان کرد: گزارش این بررسی‌ها به رئیس قوه قضاییه ارائه و در جلسه‌ای تصمیمات بسیار خوبی در زمینه رفع مشکلات قضایی استان اتخاذ شد.

حیدری ادامه داد: یکی از مشکلات قضایی استان، دادگستری‌ها و دادسراها بحث موجودی بالای پرونده‌های اجرای احکام بود که بسیار مورد عنایت و توجه رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

حیدری افزود: همه تلاش‌هایی که در راستای صدور حکم انجام می‌شود شامل تحقیقات در مرحله دادسرا، دادرسی در دادگاه‌ها و صدور آرای قطعی بوده که پس از آن به مرحله اجرا می‌رسد.

وی ابراز داشت: در مرحله اجرای حکم مشکلات زیادی وجود دارد و دلیل طولانی شدن اجرای حکم در درجه نخست کمبود قاضی و دلیل بعدی عدم اجرای خوب و شایسته احکام توسط ضابطین دستگاه قضایی است.

حیدری ادامه داد: با توجه به کمبود قاضی در استان، رئیس قوه قضاییه دستور دادند قاضی، کارمند و هزینه اجرای احکام در استان برآورد و به قوه قضاییه اعلام شود.

وی عنوان کرد: نکته بعدی این سفر عنایت ویژه ریاست قوه قضاییه به زندانیان و محکومین مالی زندان‌های استان بود که در این راستا افرادی که محکومیت مالی دارند و بدهی آن‌ها کمتر از 10 میلیون تومان است معرفی شوند.

حیدری افزود: با استخراج آمار، حدود 50 نفر از زندانیان که زیر 10 میلیون تومان بدهی داشتند انتخاب و با اختصاص یک میلیارد ریال، بدهی این زندانیان پرداخت و موجبات آزادی آنان فراهم شد.

وی اذعان داشت: اعطای مرخصی به زندانیان از دیگر عنایات رئیس قوه قضاییه به اشتان بود که به مناسبت این سفر از عید قربان تا عید غدیر به مدت 10 روز به تعدادی از زندانیان مرخصی داده می‌شود.

حیدری ادامه داد: علاوه بر این، رئیس قوه قضاییه دستور دادند افرادی که مشمول آزادی مشروط هستند با بررسی پرونده سریعا آزاد شوند.

وی اظهار داشت: دفتر دیوان عدالت اداری در استان افتتاح شد که قبلا شعبات این دیوان فقط در تهران مستقر بود و با افتتاح این دیوان در استان مراجعات مردم تسهیل می‌یابد.

حیدری اعلام کرد: در این سفر حدود 155 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع خاص ریاست قوه قضاییه به آذربایجان غربی اختصاص یافت و علاوه بر این طرح‌هایی که هزینه آن برآورد نشده بود برآورد و به رئیس قوه قضاییه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات زندان‌های استان، گفت: فضای فیزیکی زندان‌ها کم و تراکم زیاد است و حدود سه تا پنج برابر ظرفیت استاندارد زندان‌ها، زندانی در استان وجود دارد.

حیدری ادامه داد: در این راستا 10 میلیارد ریال برای تکمیل اردوگاه زارعان خوی اختصاص داده شد و به همان میزان یعنی 10 میلیارد ریال نیز استانداری آذربایجان غربی تقبل کرد که این مکان، محل نگهداری معتادان خواهد بود.

انتهای پیام/61005/صا40/ث3001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول