اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

واقعه غدیر در زرند بازسازی می‌شود

فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت: واقعه تاریخی غدیر 2 آبان ماه در منطقه سرباغ شهرستان زرند بازسازی می‌شود.

واقعه غدیر در زرند بازسازی می‌شود

عبدالمجید زمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس زرند اظهار داشت: بازسازی واقعه تاریخی غدیر به مناسبت عید سعید غدیر خم دوم آبان ماه در منطقه سرباغ شهرستان زرند برگزار می‌شود.

وی این برنامه با بیان اینکه نمایش زنده و میدانی وقایع تاریخی اسلام به منظور انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان به ویژه جوانان بسیار تاثیرگذار است، افزود: هدف اصلی در اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر تبیین فلسفه ولایت برای مخاطبان است.

فرمانده سپاه شهرستان زرند ابراز داشت: واقعه غدیر نقطه عطفی برای شیعیان است که تاکنون خوب تبیین نشده است.

زمانی با اشاره به تاریخچه واقعه غدیر خم این روز را بزرگترین عید شیعیان برشمرد و افزود: وظیفه ماست که با حفظ و حراست از این واقعه تاریخی و تبیین صحیح آن برای نسل‌های حال و آینده در مسیر ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری گام برداریم.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر زرند بیان داشت: بازسازی واقعه غدیر از چند سال پیش آغاز شده و هر سال تعدادی از شهرستان‌های کشور مسئولیت اجرایی دارند.در سال جاری شهرستان زرند هم برای نخستین بار مجری بازسازی این واقعه عظیم تاریخی است که بازسازی این واقعه در روز دوم آبان ماه همزمان با عید غدیر در منطقه سرباغ زرند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور در شهرستان زرند حدود 500 هنرمند کار اجرا را به ‌عهده دارند، تصریح کرد: افرادی برای این کار انتخاب شدند که توانایی خوبی در اجرا داشته باشند و بتوانیم واقعه بزرگ اسلامی ـ شیعی را به درستی به نمایش بگذاریم.

زمانی گفت: با توجه به اینکه ماهیت اجرای این برنامه و محل انجام آن به نوعی متفاوت از سایر برنامه‌های فرهنگی است، همه باید دست به دست هم دهند تا در روز عید سعید غدیر خم بتوانیم با به تصویر کشیدن این واقعه در ثواب این فعالیت فرهنگی سهیم شویم.

وی خاطر نشان کرد: مسئله غدیر مظلوم واقع شده و باید این مسئله بیشتر در جامعه تعمیق شود و از ادارات خواست تا با تمام قوا در امر بازسازی واقعه غدیر با ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زرند همکاری کنند.

فرمانده سپاه زرند ابراز داشت: امید است با همکاری نهادهای مرتبط این واقعه در شهرستان زرند با زیبایی هر چه تمام تر بازسازی شود.

به گزارش فارس، بازسازی واقعه غدیر خم در زرند با تلاش و همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند، بسیج هنرمندان، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های تعزیه‌خوانی، سادات و با حضور500 هنرمند به کارگردانی سجاد منصوری در روز عید غدیر خم در منطقه سرباغ زرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول