اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید سعید غدیرخم؛

هزار هنرمند قروه‌ای واقعه غدیر را بازسازی می‌کنند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه گفت: واقعه غدیر خم، همزمان با این عید سعید در حوالی کوه‌های کووالای شهر قروه بازسازی می‌شود.

هزار هنرمند قروه‌ای واقعه غدیر را بازسازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جعفر کاوه صبح امروز در نشستی که به منظور هماهنگی برگزاری این مراسم برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار نفر بازیگر و عوامل اجرایی و پشتیبانی، اجرای این مراسم بزرگ را به عهده دارند.

وی افزود: کارگردان این نمایش عظیم تاریخی، پیمان دانشمند است و گروه اجرایی با 500 نفر بازیگر، کار خود را از اوایل ماه‌جاری آغاز کرده‌اند.

کاوه به تصویر کشیدن وقایع تاریخی و مذهبی بزرگ، همچون واقعه غدیر را موجب تعالی و تقویت بصیرت و آگاهی نسبت به آن دانست و افزود: کمیته‌های محتوایی، پشتیبانی مردمی، پشتیبانی ادارات، فرهنگی، هنری، اجرایی، امنیت و انتظامات و کمیته هیئات مذهبی و تشکلات مردمی در راستای حمایت از این برنامه عظیم معنوی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این همایش یک‌بار در سال 90 در یکی از سالن‌های ورزشی شهرستان برگزار شده است، تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم شهرستان از این همایش، امسال قرار بر این شد تا این مراسم در بعدی بسیار گسترده‌تر و در یکی از فضاهای باز شهرستان انجام شود تا جمعیت بیشتری از آن بهره بگیرند.

به گفته وی، در بازسازی واقعه غدیر تلاش شده تا این نمایش براساس مستندات دقیق تاریخی باشد.

کاوه با اشاره به برگزاری این مراسم در 122 شهرستان در سطح کشور، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، برای اجرای هرچه بهتر این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی درباره اهداف این برنامه خاطرنشان کرد: نمایش زنده و میدانی وقایع تاریخی اسلام به منظور انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان به ویژه جوانان بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه افزود: هدف اصلی در اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر تبیین فلسفه ولایت است.

کاوه در پایان اظهار داشت: وظیفه ماست که با حفظ و حراست از این واقعه تاریخی و تبیین صحیح آن برای نسل‌های حال و آینده در مسیر ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری گام برداریم.

انتهای پیام/79009/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول