اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان خبر داد

اجرای 150 ویژه‌برنامه عید غدیر در دشتستان

امام جمعه برازجان از اجرای 150 ویژه‌برنامه عید غدیر در دشتستان خبر داد.

اجرای 150 ویژه‌برنامه عید غدیر در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار داشت: کمال، سعادت و رستگاری انسان‌ها در گرو تفقه در دین است و باید در این زمینه بصیرت‌افزایی شود.

وی افزود: معیشت مردم در برهه کنونی زمان از مسائل مهمی است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با کارگزاران نظام بارها به این مساله تاکید کرده است.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: تقدیر در معیشت از مسائلی است که ائمه اطهار (ع) به‌منظور بهبود وضع معاش جامعه به آن تاکید داشته‌اند و مبحث اصلاح الگوی مصرف که امام خامنه‌ای در سال‌های گذشته به تبیین ابعاد آن پرداخته‌اند از زوایای این موضوع است.

مصلح بیان داشت: تدبیر اداره جامعه با توجه به دارایی‌های موجود جامعه از رویکردهای لازم در بحث بهبود معیشت جامعه است و رهبری عزیز در مبحث اقتصاد مقاومتی آن را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به روز عرفه اضافه کرد: یکی از راه‌های نزدیکی به خداوند متعال دعا و نیایش است و عرفه فرصتی برای نیایش به درگاه خداوند است و در این روز توبه‌ها مقبول و دعاها مستجاب می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: عید قربان از مهم‌ترین اعیاد مسلمین است و از آن به‌عنوان نماد پیوند با خدا و پیوند میان انسان‌‎ها یاد می‌شود که برگزاری باشکوه نماز عید قربان و مساله انفاق و اطعام از تبلورهای واقعی این مساله است.

ترویج فرهنگ قربانی کردن در جامعه

امام جمعه برازجان عنوان کرد: ترویج فرهنگ قربانی کردن در جامعه سبب رفع نیاز مستمندان می‌شود و مسئولان فرهنگی باید برای تحقق این موضوع تلاش کنند.

مصلح با بیان عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی ابراز داشت: طبق آمارهای موجود در سراسر استان‌های کشور از محل کمک‌های مردمی 180 میلیارد تومان به‌منظور بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: مقایسه آمار کمک‌های جمع‌آوری شده در استان‌های کشور حاکی از آن است که استان بوشهر تاکنون نقشی کم‌رنگ در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این ارتباط داشته است و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

امام جمعه برازجان گفت: ظرفیت و توان بالایی در استان بوشهر است که در صورت برنامه‌ریزی صحیح و هدایت کمک‌های مردمی به این سمت می‌توانیم یکی از استان‌های پیشتاز در امر توسعه و بازسازی عتبات عالیات باشیم.

مصلح یادآور شد: با تامل در آمار کمک‌های مردمی در امر بازسازی عتبات عالیات متوجه می‌شویم در استان‌هایی که کارگاه‌های بازسازی عتبات عالیات مستقر بوده و مردم آن به‌طور مستقیم با این امر در ارتباط هستند مبالغ بیشتری جمع‌آوری شده است.

وی افزود: انتقال کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به استان بوشهر موضوع مهمی است که می‌تواند در افزایش مشارکت‌های مردمی استان بوشهر در امر بازسازی عتبات عالیات تاثیرگذار باشد.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: مردم استان بوشهر عاشق اهل بیت (ع) هستند و در برنامه‌ها و مناسبات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همیشه حضور پرشور و تاثیرگذار داشته‌اند و قطعا در امر بازسازی و توسعه عتبات عالیات نیز مشارکتی پرشور خواهند داشت.

غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است

مصلح بیان داشت: زمان حضور ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) فرصت مناسبی برای جذب و جلب کمک‌های مردمی به‌منظور مشارکت در ساخت این ضریح است و فعالیت‌های ترویجی مسئولان سبب افزایش میزان کمک‌های مردمی در امر بازسازی و توسعه عتبات عالیات می‌شود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع به‌منظور تبیین ابعاد واقعه غدیر در جامعه مساله مهمی است که همه مسئولان شهرستان باید در این زمینه همکاری کنند.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در احادیث شیعه و سنی تاکید بسیار زیادی به آن صورت گرفته، ولی جریان ضاله وهابیت از طریق فعالیت‌های تبلیغی سعی در زیر سئوال بردن ابعاد این واقعه مهم اسلامی دارد.

مصلح از اجرای 150 ویژه‌برنامه عید غدیر در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای مراسم بازسازی واقعه غدیر در شهرستان دشتستان اقدام ارزشمندی است که سبب تعمیق فرهنگ غدیر در میان اقشار مختلف و خصوصا جوانان می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی غدیر، مسابقه خطبه غدیر، مسابقات ورزشی به مناسبت غدیر و ... از مسائلی است که مسئولان فرهنگی شهرستان باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه برازجان گفت: همانگونه که عاشورا را بزرگ نگاه می‌داریم باید غدیر را هم بزرگ نگاه داریم و از این طریق مظلومیت اهل بیت (ع) را در جامعه به تصویر بکشیم.

مصلح متذکر شد: از تمامی اصناف و واحدهای تجاری، اقشار مختلف مردم و مسئولین انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/2452/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول