اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وقوع عید قربان، حدیث ثقلین و ذبح عظیم

موسوی: دهم ذی‌الحجه سال 10 هجری شاهد 3 واقعه عظیم بود

امام جمعه رامهرمز گفت: دهم ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری سه مناسبت بزرگ اتفاق افتاد که شامل عید قربان، حدیث ثقلین و ذبح عظیم بود.

موسوی: دهم ذی‌الحجه سال 10 هجری شاهد 3 واقعه عظیم بود

حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: در دهم ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری سه مناسبت بزرگ اتفاق افتاد که شامل عید قربان، حدیث ثقلین و ذبح عظیم بود.

وی اشاره کرد: پیامبر اکرم (ص) در آن سال به همراه اهل بیت خود و 120 هزار نفر از مسلمانان وارد مکه مکرمه شد و با به جا آوردن حج ابراهیمی کنگره‌ای عظیم از مسلمانان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه رامهرمز همچنین عنوان کرد: عید قربان در آن سال برای امت مسلمان روز بزرگی بود چرا که در منا قربانی کردند و یاد خلیل‌الله و اسماعیل را در دل همه زنده کردند و این سنت ابراهیمی را برای همیشه احیا کردند تا حج ابراهیمی در دل تاریخ ماندگار بماند.

وی یاد آور شد: در آن سال پیامبر خدا شترهای قربانی را که همراه خود آورده بود به کمک امیرالمومنین(ع) ذبح کردند و پس از قربانی و تراشیدن موی سر از احرام خارج شدند. 

موسوی با اشاره به واقعه عظیم عاشورا خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) هم در روز عاشورا با دسته‌ای از گل‌های هاشمی به قربانگاه آمدند، منای او کربلا و اسماعیل او فرزندانش بودند ولی این بار ذبح عظیمی صورت گرفت و تا به آنجا پیش رفت تا که خون خلیل کربلا نیز بر زمین ریخت.

انتهای پیام/72012/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول