اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری اردبیل خبر داد

برپایی دوره‌های آموزشی الگوهای رفتاری و تشریفات بین‌المللی برای مدیران تأسیسات گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی الگوهای رفتاری و تشریفات بین‌المللی برای مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری استان اردبیل خبر داد.

برپایی دوره‌های آموزشی الگوهای رفتاری و تشریفات بین‌المللی برای مدیران تأسیسات گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان این مجموعه‌های تخصصی گردشگری اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با جامعه مراکز اقامتی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان تور، دوره الگوهای رفتاری و تشریفات بین‌المللی برای مدیران دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی گردشگری و ستاد تسهیلات سفر و همچنین مدیران کارکنان فعال در این عرصه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی الگوهای رفتاری و تشریفات بین‌المللی توسط استاد بیدار مغز از اساتید به نام کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این استاد مؤلف چندین کتاب در این حوزه هستند و حضور در کلاس آموزشی او می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: جامعه مراکز اقامتی استان اردبیل عهده‌دار برگزاری این دوره آموزشی بوده و کسانی که در این دوره یک روزه شرکت کنند گواهینامه آموزشی نیز به آنها ارائه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: سیاست‌های سازمان مرکزی مبنی بر به کارگیری افراد آموزش دیده در تأسیسات گردشگری است تا با تاکید بر نقش آموزش در پیشبرد اهداف تعیین شده بتوانیم صنعت گردشگری استان را متحول کنیم.

وی بیان کرد: برابر تصمیماتی که در جلسات با جوامع و انجمن‌های صنفی تأسیسات گردشگری استان گرفته شده در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری و ستاد تسهیلات سفر استان‌بندی به تصویب رسیده تا به منظور ارتقای سطح اطلاعات تخصصی و خدمات حرفه‌ای در حوزه گردشگری تمدید پروانه‌های بهره‌برداری تأسیسات گردشگری منوط به سپری شدن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت توسط مدیران و کارکنان این تأسیسات باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت گردشگری اردبیل وجود رشته‌های مرتبط با گردشگری را در دانشگاه محقق اردبیلی، پیام نور و جامع علمی – کاربردی یادآور شد و ادامه داد: علاوه بر مراکز یاد شده دوره‌های کوتاه مدت آموزشی نیز در مؤسسات دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.

تقی‌زاده گفت: براساس سرفصل‌های ارائه شده دوره آموزش مدیریت فنی به مدت 296 ساعت، دوره راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی در 365 ساعت و دوره راهنمایان طبیعت‌گردی نیز در 332 ساعت در مراکز دارای مجوز از اداره کل برگزار شده است.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی یاد شده می‌توانند پس از طی دوره و انجام آزمون‌های مربوط موفق به اخذ گواهینامه شده و به عنوان راهنمای تور فعالیت کرده و یا به عنوان مدیر فنی در دفاتر خدمات مسافرتی مشغول به کار شوند.

تقی‌زاده با اشاره به سرفصل‌های دوره آموزشی یاد شده تصریح کرد: شناخت اماکن تاریخی، معماری، هنرهای سنتی، فرهنگ و اقوام ایران، روحیات ملل، موزه‌های ایران، بازاریابی و فروش فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله سرفصل‌های مهم این دوره آموزشی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار آن شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با سرفصل‌های زبان انگلیسی، عملیات و برنامه‌ریزی سفر، جامعه عشایری، مهارت‌های تور گردانی، کمک‌‌های اولیه، اکوتوریسم، آشنایی با گیاهان، پرندگان، کوه‌ها، غارها و الگوهای رفتاری و کارورزی در مراکز یاد شده آشنایی پیدا می‌کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی بتواند زمینه کارآمدی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی را بهتر از گذشته فراهم آورد.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول