اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان:

مقطع ابتدایی طلایی‌ترین دوره آموزشی افراد است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: مقطع ابتدایی طلایی‌ترین دوره آموزشی افراد بوده چرا که تا پایان عمر تاثیرات آن باقی است.

مقطع ابتدایی طلایی‌ترین دوره آموزشی افراد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صدیقه عبدالهی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین هفته ملی کودک که در مدرسه ابتدایی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته کودک که از 15 تا 21 مهرماه است گام ارزنده ای برای معطوف کردن جامعه به سمت حقوق کودکان است.

وی ایجاد فضای شورانگیز برای کودکان و ایجاد شادی و نشاط را از اهداف برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کودک برشمرد و افزود: باید کودکان از تعلیم و تربیت برخوردار شوند و اصلی‌ترین نهاد درگیر با این مهم آموزش و پرورش است که باید در تکریم و تعالی هویت شخصی دانش‌آموزان و تربیت نیروی فرهیخته تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تربیت کننده نیروی انسانی است، یادآور شد: باید این نهاد بتواند زمینه دستیابی به حیات طیبه را فراهم کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: مدرسه نهادی تربیتی آموزشی است که بستر رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند و باید دانش آموزان نیز نهایت استفاده را از این مکان مقدس بکنند.

عبدالهی از کودکان به عنوان معادنی از طلا و نقره یاد کرد و گفت: باید این معادن کشف و استخراج شوند و معلمان وظیفه دارند با مهر و عطوفت این امانت‌های الهی را به سر منزل مقصود برسانند و هدایتگر آن‌ها باشند.

وی کودکان را مسئولان آینده و آینده‌سازان میهن اسلامی دانست و گفت: باید کودکان را با آموزش درست افرادی فکور و خلاق بار بیاوریم.

وی اضافه کرد: خانواده نیز نقش موثری در تربیت کودکان دارد و باید با همکاری با آموزش و پرورش نقش آفرینی کرده و همسو با آموزش و پرورش عمل کند تا به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت دست یابیم.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کردستان در پایان بر تقویت مهارت های اجتماعی کودکان توسط والدین و معلمان تاکید کرد و صبر و حوصله، صداقت و صمیمت را لازمه آموختن بهتر به دانش‌آموزان برشمرد.

انتهای پیام/79007/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول