اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

بازرسی از سازمان‌ها موجب کاهش فساد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سازمان‌ها و نهادهایی که با بودجه بیت‌المال و دولت اداره می‌شوند باید بازرسی‌ها به صورت متناوب انجام شود تا زمینه‌های تخلف و فساد به حداقل برسد.

بازرسی از سازمان‌ها موجب کاهش فساد می‌شود

حجت‌الاسلام علی توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به نقش بازرسی در دستگاه‌ها اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است در هر عرصه‌ای که نظارت تقویت شده به همان میزان از تخلفات کاسته شده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با اشاره وجود حب نفس و حب ذات در انسان‌ها عنوان کرد: طبع انسان با بازرسی سازگاری چندانی ندارد و بازرسی در حریم‌های شخصی هم از نظر شرعی، قانونی و عرفی مجاز و صحیح نیست.

توکلی بیان داشت: در سازمان‌ها و نهادهایی که با بودجه بیت‌المال و دولت اداره می‌شوند باید بازرسی‌ها به صورت متناوب انجام شود تا زمینه‌های تخلف و فساد به حداقل برسد.

وی گفت: مدیران باید همواره پذیرای بازرسی از سازمان متبوع خود باشند، زیرا در پاره‌ای از موارد مدیران در تخلفات و جرائم برنامه‌ریزی شده معاونان و یا زیردستان خود قرار می‌گیرند.

این مسئول قضایی بر تقویت جنبه‌های آموزشی در بازرسی تاکید کرد و ابراز داشت: باید با تقویت ابعاد آموزشی بازرسی‌ها راه را بر تکرار خطاهای ناخواسته و برگرفته از عدم اشراف بر مسائل قانونی بست.

توکلی افزود: بازرسی باید بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته و چنانچه با جرم و تخلفی مواجه شد، طبق ضوابط عمل و از مجرای قانونی رسیدگی کند.

وی عملکرد بازرسی استان کرمان در سال‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: بازرسی هرگز به دنبال مچ‌گیری نبوده و نیست و مدیران می‌توانند با تدوین برنامه‌های آموزشی به صورت فصلی و یا سالی دو بار از آستانه شکل‌گیری خطاها و جرائم ناخواسته در سازمان خود بکاهند.

توکلی با ابراز نگرانی از آینده مدیریت اجرایی استان کرمان تصریح کرد: در دوران فعلی مشکلات و معضلات امنیتی کرمان با هماهنگی و همدلی در شورای تامین استان مطرح و در کمال تعامل حل و فصل می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت اجرایی آینده استان کرمان به مسائل امنیتی بی‌توجه باشد و همکاری لازم را با مجموعه‌های مرتبط و ذیربط نداشته باشد، تمام زحمت‌ها و تلاش‌های سال‌های اخیر در حوزه‌های امنیتی هدر می‌رود.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول