اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد:

بازرسی بازوی اجرایی تجارت است

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که بازرسی بازوی اجرایی تولید، خرید، فروش و تجارت است، گفت: در حال حاضر تعداد 85 شرکت خارجی برای بازرسی در سطح کشور تایید صلاحت شده‌اند.

بازرسی بازوی اجرایی تجارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نیره پیروزبخت پیش از ظهرامروز در همایش استاندارد ضمن تبریک هفته استاندارد اظهار کرد: امروز به عنوان استاندارد و تجارت جهانی نام‌‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: تجارت جهانی یک مفهوم انتزاعی نیست.

الگوی درون‌گرایانه و الگوی برون‌گرایانه دو الگو در تجارت جهانی

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که دو الگو در تجارت جهانی مورد نظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این دو الگو شامل الگوی درون‌گرایانه و الگوی برون‌گرایانه می‌شود.

پیروزبخت افزود: در الگوی برون‌گرایانه به توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی بها داده می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر کشور ایران مورد تحریم قرار گرفته است، یادآور شد: این امر سبب حضور بیشتر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی شده است.

تعامل با جهان خارج نقطه کلیدی سیاست‌ها است

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد متذکر شد: اقتصاد کشور ایران در حال حاضر به سمت اقتصاد برون‌گرا در حال حرکت است.

پیروزبخت با بیان این‌که در سال‌های اخیر میزان صادرات و واردات کالا در کشور با یکدیگر برابر بوده است، اضافه کرد: این موضوع نشانگر جدی گرفتن مباحث صادرات و توجه به این امر بوده است.

وی با اشاره به این‌که تعامل با جهان خارج یکی از نقاط کلیدی سیاست‌ها است، افزود: تعامل با جهان خارج و بازارهای جهانی نقشه راه دست‌اندرکاران اقتصاد کشور را فراهم می‌کند.

استاندارد در ایران قدمت چندین هزار ساله دارد

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد گفت: بازرسی بازوی اجرایی در تولید، خرید، فروش و تجارت است.

پیروزبخت ادامه داد: در حال حاضر 50 شرکت بین‌المللی و 85 شرکت خارجی برای بازرسی در سطح کشور تایید صلاحت شده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که واژه استاندارد یکی از واژه‌هایی بوده که زیاد از آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: موضوع استاندارد در ایران قدمت چندین هزار ساله دارد.

کیفیت دارای سه پارامتر است

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد اذعان داشت: کیفیت دارای سه پارامتر است که شامل ویژگی و مشخصات کالا، قیمت کالا و نوآوری در به وجود آوردن کالا می‌شود.

پیروزبخت خاطرنشان کرد: داشتن علامت استاندارد در کالا به مشتری اطمینان می‌دهد که این ویژگی‌ها بر روی کالا اجرا شده است.

انتهای پیام/69021/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول